گرگان- ویروس کرونا متأسفانه استان گلستان را به‌شدت با خود در گیرکرده است به‌گونه‌ای که پای ۷ هزار شهروند را به مراکز درمانی کشیده و از این تعداد دو هزار و ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وضعیت گلستان بحرانی است/ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

قدس آنلاین-گروه استان ها: بنا بر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، وضعیت این بیماری در ستادهای پیشگیری از کرون و در شهرستان های گرگان، کردکوی و علی‌آباد کتول بحرانی است و ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل‌شده است.

متأسفانه تنها در طی دو روز گذشته تعداد ۱۹ نفر با داشتن علائم مشکوک به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست دادند که هنوز نتیجه آزمایش آن‌ها مشخص نشده است.

بستری ۲۱۳۰ بیمار مشکوک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در همین رابطه بابیان اینکه از اول اسفند ۹۸ تاکنون دو هزار و ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری شدند اظهار کرد: از این تعداد ۸۰۵ نفر همچنان در حال مداوا و بستری بوده و بقیه پس از بهبودی و درمان مرخص شدند.

دکتر عبدالرضا فاضل روز دوشنبه اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس در استان از ۵۷۰ بیمار مشکوک به کرونا نمونه گرفته شد که بر اساس ۳۵۰ جواب‌ دریافت شده ۱۷۵ نفر به‌طور قطعی مبتلا هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، در ستاد استانی پیشگیری از ویروس کرونا شهرهای گرگان، کردکوی و علی‌آباد کتول در وضعیت بحرانی قرار دارند و ظرفیت بیمارستان‌های استان هم تکمیل است.

وی هم‌چنین با اشاره به فوت تعداد ۱۹ شهروند گلستانی در طی دو روز گذشته ابراز کرد: نتیجه آزمایش و احتمال ابتلای این ۱۹ نفر جان‌باخته به کرونا هنوز مشخص نشده است.

به گفته وی پیش‌ازاین ۳۱ نفربر اثر ابتلای قطعی به کرونا جان خود را در استان گلستان از دست دادند.

 اعمال محدودیت‌های بیشتر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در همین راستا صبح دوشنبه در نشست خبری به‌صورت ویدئوکنفرانس بر ضرورت اجرای مصوبات و ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها برای مهار کرونا تأکید کرد و گفت: تعطیلی و مسدود شدن مسیرهای ورودی به استان ازجمله این مصوبات است که باید اجراشده و با خاطیان بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

عبدالرضا چراغعلی ادامه داد: تعطیل کردن واحدهای صنفی در شب‌های منتهی به سال نو سخت است اما برای جلوگیری از شیوع این بیماری چاره‌ای جز اعمال برخی محدودیت‌ها نداریم.

وی افزود: اگرچه تعطیلی برخی صنوف جزو موارد مصوب شده توسط ستاد استانی مقابله با کرونا است اما گماردن مأمور در مقابل هر مغازه امکان‌پذیر نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی به تجهیز چند نقاهت خانه برای درمان بهبودیافتگان کرونا در استان اشاره کرد و گفت: این مکان‌ها با استقرار پزشکان متخصص از عصر امروز به چرخه خدمت بهداشت و سلامت استان اضافه می‌شوند.

چراغعلی در خصوص بیمارستان صحرایی خاطرنشان کرد: سپاه نینوای گلستان آمادگی خود را برای ساخت این بیمارستان اعلام کرده که در صورت ضرورت و با تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این مرکز درمانی راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.