رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهدگفت: نانوایی‌های مشهد از دریافت پول نقد منع شده اند و هر نانوایی‌ که موارد بهداشتی در بخش فروش آنها رعایت نشود پلمب خواهد شد.

منع دریافت پول نقد  در نانوایی‌های مشهد

به گزارش قدس انلاین، رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد با اشاره به آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی بر نانوایی‌های این شهر گفت: در نخستین روز از اجرای طرح نظارت بهداشتی بر نانوایی‌های مشهد، سه نانوایی به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی به ویژه در بخش فروش پلمب شدند.

مصطفی کشتگر افزود:  یکی از مهمترین موارد بهداشتی در خصوص نانوایی‌ها، ساماندهی بخش فروش و رعایت بهداشت از سوی فروشنده نان به ویژه خودداری از رد و بدل کردن پول نقد به عنوان یکی از عوامل انتقال ویروس کروناست.

وی ادامه داد: به منظور رعایت موارد بهداشتی و پیشگیری از ابتلای به کرونا، همه نانوایی‌های مشهد ملزم به داشتن دستگاه کارتخوان هستند و مردم نیز از دادن پول نقد خودداری کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

کشتگر افزود: تهیه ماسک و دستکش برای نانواها دشوار است و از آنجا که نان با حرارت مستقیم سرو کار دارد امکان انتقال ویروس از نان پخته به فرد وجود ندارد لذا فقط فروشنده که در ارتباط مستقیم با مشتریان است ملزم به رعایت موارد بهداشتی به ویژه ضدعفونی کردن کارتخوان و اجتناب از رد و بدل کردن پول است.

وی اضافه کرد: از آنجا که تامین ملزومات پیشگیری از ابتلای به کرونا برای نانوایی‌ها دشوار است امروز هزار عدد بطری محلول ضدعفونی کننده چهار لیتری با قیمت مصوب در بین نانوایی‌های مشهد با اولویت نانوایی‌های حاشیه شهر توزیع شد و این روند همچنان ادامه می‌یابد.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: شیوه‌نامه رعایت موارد بهداشتی در صنوف که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تهیه شده، توسط اتحادیه نانوایان بین هزار و ۶۰۰ نانوایی در سطح شهر توزیع شده است.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.