رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از گسترش تعاملات پژوهشی و فرهنگی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در عرصه بین الملل خبر داد.

تعاملات رو به گسترش کتابخانه آستان قدس رضوی در عرصه بین المللی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جلال حسینی با بیان این خبر گفت: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی طی یک سال گذشته۱۴ تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی ایرانی به امضاء رسانده و بررسی انعقاد تفاهم نامه با ۱۳ کشور برای ارتباط فرهنگی با هدف معرفی و احیای تراث اسلامی شیعی را در دستور کار خود قرار داده است.
وی، آلمان، ایتالیا، اتریش، اسپانیا، فرانسه، بریتانیا، اسکاتلند، ژاپن، ترکیه، تاتارستان،پاکستان، عراق و قطر را از جمله کشورهایی عنوان کرد که برای ایجاد تفاهم نامه پاسخ مثبت دادند.
حسینی تصریح کرد: بسیاری از ذخایر علمی، نوع ارائه خدمات و زمینه سازی برای هموار کردن مسیر پژوهش در این کتابخانه، کتابخانه های بسیاری را در عرصه بین الملل علاقمند کرده است تا روابط فرهنگی با مجموعه سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برقرار کنند.
وی همچنین سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد استان قدس رضوی را به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، علمی و پژوهشی تاثیرگذار در منطقه عنوان کرد که با دارا بودن ۵۶ کتابخانه در مشهد و سایر شهرهای کشور یکی ازغنی‌ترین کتابخانه‌های جهان اسلام بوده ونقش مهمی در توسعه فرهنگ مطالعه کشور ایفا می کند.
گفتنی است کتابخانه آستان قدس رضوی به لحاظ دارا بودن قرآنها، جزوات قرآنی، کتابهای خطی و مرقّعات و آثار هنری یکی از غنی‌ترین و نفیس‌ترین گنجینه‌های منطقه و جهان اسلام است که تنها بخشی از داشته‌های این سازمان محسوب می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.