رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: از زمان شیوع کرونا صدور مواد غذایی به عنوان یکی از مزیت‌های صادراتی این استان دچار مشکل شده که رفع آن نیازمند تنظیم دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مسوولان مرتبط در سطح کلان کشور است.

کرونا صادرات مواد غذایی از خراسان رضوی را دچار مشکل کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک افزود: با پیگیری‌های استانداری و مدیران اقتصادی و تلاش صادرکنندگان استان، به جز مواد غذایی صادرات سایر کالاها روال عادی دارد.

وی ادامه داد: در این ارتباط وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با کشورهای قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان و تاجیکستان هماهنگی کرده و با تنظیم دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای زمینه صادرات مواد غذایی از ایران به آن کشورها را فراهم کند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی گفت: یکی از تولیدات مطلوب خراسان رضوی، خمیرمایه است که ماده‌ای ضدویروس به شمار می‌آید اما امکان صادرات این ماده از استان وجود ندارد.

روشنک افزود: این در حالی است که چین خمیرمایه تقلبی تولید کرده و با ایجاد دستورالعمل بهداشتی در حال صادرات آن به قزاقستان است.

وی ادامه داد: تجار و صادرکنندگان ما در قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان به شدت در حال تلاش برای افزایش صادرات کالا هستند، اتاق‌های مشترک تجاری نیز در این راستا پیگیر مسایل مربوط به صادرات می‌باشند، در این میان لازم است مسوولان حوزه تجارت بین‌الملل قوی‌تر عمل کنند.

وی گفت: به جای ممنوع کردن پروازها بهتر است دستورالعمل‌های بهداشتی برای رونق دادن به صادرات از سوی مسوولان کشور تهیه شود.

روشنک با تاکید بر تفکیک بخش تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به رغم تلاش دولت، تفکیک این بخش هنوز به نتیجه نرسیده است در حالی که اگر وزارت بازرگانی جداگانه تشکیل می‌شد  هم اینک صادرات ما شرایط بهتری داشت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.