نخست وزیر ایتالیا برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در سراسر این کشور قرنطینه اعلام کرد.

اعلام قرنطینه سراسری در ایتالیا/هیچکس حق تردد ندارد

قدس آنلاین؛ به نقل از یورونیوز، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا دوشنبه شب، اقدامات مربوط به مبارزه با بیماری کرونا را به سراسر این کشور گسترش داد.

کونته اعلام کرد مردم این کشور تنها برای سفرهای کاری و موارد اضطراری اجازه سفر خواهند داشت. او همچنین اضافه کرد منطقه حفاظت شده تنها به چند استان محدود نمی‌شود و کل کشور را شامل خواهد شد.

تا پایان وقت دیروز دوشنبه تعداد کسانی که در ایتالیا بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند به ۴۶۳ نفر رسید. علاوه بر این ۹۱۷۲ نفر هم در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. سرعت رشد این ویروس در ایتالیا در حال افزایش است.

هنوز جزئیات این محدودیت‌ها که از روز سه‌شنبه تا دوم آوریل پا بر جا خواهد بود، اعلام نشده است. هیات دولت تا ساعاتی دیگر دستورالعملی در این‌باره صادر خواهد کرد.

با این حال، در بازه زمانی ۱۰ مارس تا دوم آوریل، برگزاری تجمعات در سراسر ایتالیا ممنوع است و رویدادهای فرهنگی و ورزشی، به‌ویژه مسابقات فوتبال سری‌ آ هم متوقف خواهد شد. به این ترتیب ایتالیا اولین کشوری است که به دلیل گسترش بیماری کووید-۱۹، عملا قرنطینه می‌شود.

ایتالیا دومین کشور تحت تاثیر از شیوع ویروس کرونا پس از چین است. نخست وزیر ایتالیا در جریان نطق تلویزیونی شامگاه دوشنبه با تاکید بر نقش تمام شهروندان این کشور برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: «محدودیت‌ها برای حفاظت از ضعیف‌ترین شهروندان کشور اعمال می‌شود.»

ایتالیا با نرخ زاد و ولد ۱.۳۵، یکی از پیرترین کشورهای اروپا به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.