رئیس‌جمهور آمریکا به رغم ارتباط نزدیک با افراد مشکوک به کرونا، آزمایش مربوط به ابتلا به بیماری را نداده است.

کاخ سفید: ترامپ هنوز آزمایش کرونا نداده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا آزمایش برای ارزیابی ابتلا به ویروس کرونا نداده است. این در حالیست که ترامپ با شماری از قانونگذاران این کشور که اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، تماس نزدیک داشته است.

استفانی گریشام، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور آزمایش کووید-۱۹ نداده است، زیرا نه تماس نزدیکی با بیماران مبتلا به کووید-۱۹ و نه علائمی از این بیماری داشته است. وضعیت سلامتی رئیس جمهور همچنان عالی است. پزشک او از نزدیک او را تحت نظر دارد.

ترامپ در نشستی مطبوعاتی در کاخ سفید درباره برخی اقدامات اقتصادی به منظور جلوگیری از پیامدهای مالی ویروس کرونا صحبت کرد. با این حال از پاسخ دادن به سوالاتی در خصوص دادن آزمایش مربوط به ویروس کرونا خودداری کرد. رئیس جمهور آمریکا دست کم با سه تن از قانونگذاران این کشور که به دلیل ارتباط با بیماران مشکوک به کرونا خود را قرنطینه کرده اند، ارتباط نزدیک داشته است.

بنا به گزارش هیل، ترامپ با افرادی دست داده که پیشتر با چند تن از مبتلایان به ویروس کرونا در ارتباط نزدیک بوده اند. ترامپ روز جمعه با داگ کالینز، نماینده جمهوری خواه جورجیا دست داد که اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

مقامات کاخ سفید می‌گویند ترامپ در رعایت موارد بهداشتی در خصوص بیماری کرونا دقت می‌کند با این حال ارتباط نزدیک او با قانونگذارانی که اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، می‌تواند تهدیدی فزاینده برای ابتلای بسیاری از مقامات ارشد دولتی آمریکا به این ویروس از طریق ترامپ باشد.

بنا به اعلام مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۷۰۰ نفر گذشت و ۲۶ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر گزارش‌های رسمی، بیش از نیمی از ایالت‌های این کشور موارد ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرده‌اند. جالب آنکه در واشنگتن نیز موارد ابتلا گزارش شده است. ترامپ در پاسخ به اینکه نگران کرونا در چند مایلی کاخ سفید است یا خیر، گفت اصلا نگران این مسئله نیست.

ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و از آن زمان تاکنون به بیش از ۱۰۹ کشور و قلمرو در سراسر جهان سفر کرده و ده‌ها هزار نفر را مبتلا ساخته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.