یزد - مدیر کل دامیزشکی استان یزد قطعه کردن گوشت مرغ در مراکز عرضه را ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و سرعت انتشار این بیماری عرضه کنندگان فراورده های خام دامی باید از این اقدام صرف نظر نمایند.

قطعه سازی گوشت مرغ در مراکز عرضه ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامیزشکی استان یزد،علی اکبر حدادزاده ضمن اشاره به عدم مشترک بودن این بیماری با طیور و سایر دام های اهلی اظهارداشت: هرگونه دستکاری فراورده های خام دامی در حین تولید و عرضه می تواند باعث افزایش بار میکروبی گوشت, از جمله آلوده شدن به ویروس کرونا شود.

 وی افزود : لذا از مردم فهیم استان انتظار داریم؛ جهت حفظ سلامت خود و خانواده و همچنین جلوگیری از انتشار این ویروس در جامعه قطعه کردن مرغ را به فروشنده ندهند لذا بهترین راه خرید مرغ, تهیه مرغ بسته بندی شده با تاریخ معتبر به صورت کامل یا قطعه شده است.

حدادزاده با تشکر از خدمات ارزنده کادر درمانی که با ایثار و خودگذشتگی در حال خدمت رسانی به جامعه هستند, تصریح کرد: دامیزشکی با تشدید نظارت بر مراکزعرضه و برخورد با خاطیانی که با اقدامات غیر بهداشتی منجر به ایجاد آسیب به جامعه می شوند؛ در رسیدن به هدف نهایی خود و تمامی نهادهای خدمتگذار که حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت شهروندان است؛ می کوشد.

وی با اشاره به تاثیر طبخ کامل فرآورده های خام دامی در از بین بردن میکروب های احتمالی موجود در گوشت افزود: شهروندان به منظور حفظ سلامت خود باید از مصرف محصولات نیم بز و خام صرف نظر نمایند.

مدیر کل دامیزشکی استان گفت : مراکز مجاز تحت نظر دامیزشکی بهترین مکان جهت تهیه فراورده های خام دامی است؛ و شهروندان برای تهیه محصولات مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه و ترجیحا محصولات بسته بندی شده را تهیه نمایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.