در حالی که سرکوب شدید مسلمانان هندی چند روز اوضاع را در این کشور به شدت متشنج کرده بود باز هم تظاهرات علیه دولت دهلی نو آغاز شد.

آغاز مجدد تظاهرات علیه قانون تبعیض مذهبی و مسلمان کشی در هند

قدس آنلاین؛ به نقل از ملت تایمز، هزاران نفر از مسلمانان، مسیحیان و سیک مذهبان هندی با برگزاری تظاهرات در دهلی نو اقدامات دولت علیه مسلمانان را محکوم کردند.

گزارش ها حاکی است شهر لدیانه در ایالت پنجاب هند شاهد حضور هزاران فرد معترض بود که ضمن سردادن شعارهایی تصویب قانون بازنگری تابعیت و مسلمان کشی در هند را محکوم می کردند.

معترضین ضمن سر دادن شعارهایی علیه دولت نارندرا مودی خواستار آزادی سریع زندانیانی شدند که طی روزهای اخیر به جرم مسلمان بودن دستگیر شده‌اند.

مردم هند خواستار لغو قانونی شدند که طبق آن غیر هندی های به شرط مسلمان نبودن می توانند تابعیت هندی دریافت کنند.

این در حالی است که تظاهرات در دیگر شهرهای هند از جمله دهلی نو مجددا از سر گرفته شده است و به نظر می رسد مردم قانون تبعیض مذهبی را نخواهند پذیرفت.

هندی ها از دولت دهلی نو می خواهند علیه تمام هندوهای افراط گرا که با همکاری پلیس محلی به مسلمانان حمله کرده و آنها را به خاک و خون کشانده‌اند اقدام انجام دهند.

ساکنان ایالت های مختلف هند حکومت های ایالتی را تهدید کرده اند که اگر قصد اجرای قانون احراز تابعیت و بازنگری آن را داشته باشند با واکنش شدید مردم مواجه خواهند شد.

هند شرایط سختی را برای احراز تابعیت قرار داده و قصد دارد تعداد زیادی از شهروندان خود را (که غالبان مسلمانان را شامل خواهد شد) سلب تابعیت کند.

این اقدام در آسام انجام شده و دهلی نو ۲ میلیون نفر را که اکثر آنها مسلمان هستند سلب تابعیت کرده است، دهلی نو سپس قانون تبعیض مذهبی را اجرا می کند و به غیر مسلمان ها اجازه می دهد تابعیت هندی دریافت کنند.

به این ترتیب عملا درب خروج از هند به روی مسلمانان باز شده و درب ورود به هند به روی آنها بسته خواهد شد.

گفتنی است اخیرا در حمله هندوهای افراط گرا و نظامیان هندی به مسلمانان در دهلی نو حداقل ۵۰ مسلمان کشته شده و ۷۵۰ خانه و مغازه متعلق به آنها در آتش سوخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.