قرنطینه پنج عضو ارشد حزب جمهوریخواه به دلیل دیدار آنها با یک فرد مبتلا به کرونا و همسفر بودن «ترامپ» با شخصی که با فرد مبتلا به کرونا مراوده داشته، اردوگاه «فیل ها» را در وحشت فرو برد.

فرار ترامپ از دادن تست کرونا/ وحشت در اردوگاه جمهوریخواهان

قدس آنلاین؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با عضوی از کنگره سوار بر هواپیما بوده است که این عضو کنگره با فردی مبتلا به بیماری کووید -۱۹ (کرونا) در نشست محافظه کاران دست داده بود و اکنون این عضو کنگره خودش را در قرنطینه قرار دارد و همین امر موجب بروز احتمال ابتلای ترامپ به این بیماری شده است.

این در حالی است که رئیس کارکنان کاخ سفید نیز در قرنطینه است.

این موضوع از روز گذشته و بعد آنکه سناتور «تد کروز» اعلام کرد که خود را در قرنطینه خودخواسته قرار می‌دهد جدی شد و پس از آن چهار چهره دیگر جمهوریخواه نیز از قرنطینه خود خبر دادند.

داستان از جایی شروع شده که همه این افراد در کنفرانس جمهوریخواهان که در پایان فوریه برگزار شد حضور داشتند و البته شخص دونالد ترامپ نیز در این مراسم حضور داشته و آنها با فرد مبتلا با کرونا مصافحه داشته‌اند.

در همین رابطه تد کروز، سناتور ایالت تگزاس یکی از این نمایندگان است که پس از دست دادن با یکی از مبتلایان در کنفرانسی خود را قرنطینه نموده است. دونالد ترامپ، نیز در این کنفرانس حضور داشت اما اعلام کرده که در سلامت کامل به سر می‌برد و نیازی به گرفتن تست کرونا از وی نیست.

همچنین یک عضو حزب دموکرات نیز در حال حاضر خود را پس از تماس با یک فرد مبتلا قرنطینه کرده است.

این در حالی است که تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده و ۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر تد کروز، «پاول گوسار» نماینده کنگره از آریزونا، «داگ کالینز» نماینده کنگره از جورجیا، «مت گیتز» نماینده کنگره از فلوریدا در حال حاضر خود را قرنطینه کرده‌اند.

گفته شده که تمامی این افراد در کنفرانس جمهوری خواهان که در پایان فوریه برگزار شد با یک نفر که تست کرونا او مثبت بوده تماس داشته‌اند.

در کنار این موارد «مارک میدوز» که به تازگی از سوی دونالد ترامپ به عنوان رئیس دفتر در کاخ سفید منصوب شده نیز فرد مبتلا را ملاقات کرده و در قرنطینه به سر می‌برد.

علاوه بر این موارد آزمایش ابتلا به کرونای دو نفر از شرکت کنندگان در کنفرانس شورای امور عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) از شهر نیویورک مثبت اعلام و این امر موجب هراس شرکت کنندگان در این نشست از احتمال سرایت بیماری به آنها شد.

فرار ترامپ از دادن تست

در چنین وضعیتی کاخ سفید اعلام کرده دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا تست کرونا نداده است حال آنکه وی با دو تن از اعضای کنگره تماس داشته که اکنون در قرنطینه به سر می‌برند.

به ادعای کاخ سفید، وی لزومی به انجام این آزمایش ندیده چون با هیچیک از افراد آلوده به کووید ۱۹ تماس شدید نداشته و علائم این بیماری را نیز نشان نمی‌دهد.

با این حال اما ترامپ همچنان می‌کوشد این بیماری را سطحی و کم خطر جلوه دهد.

وی روز گذشته گفته بود: سالانه تا ۷۰ هزار نفر بر اثر آنفولاآنزا می‌میرند و جایی هم تعطیل نمی‌شود.

وضعیت کرونا در آمریکا

همانطور که اشاره شد تاکنون بیش از ۷۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا شناسایی شده و ۲۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پیشتر مقامات چندین ایالت آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، وضعیت فوق‌العاده اعلام کردند.

میزان وحشت از شیوع کرونا در آمریکا به حدی است که مقام‌های آمریکایی به سکه و اسکناس نیز بدگمان هستند و از روز ۲۱ فوریه تمام اسکناس‌های دلار آمریکایی که از چین و سایر کشورهای آسیایی به ایالات متحده می‌رسند از یک هفته تا ده روز در قرنطینه قرار می‌گیرند.

در همین رابطه بیمارستان‌های آمریکا، در حال آماده شدن برای پذیرش احتمالی ۹۶ میلیون مبتلا به کرونا ویروس می‌شوند و پیش بینی می‌شود حدود نیم میلیون نفر از مردم آمریکا، بر اثر کرونا جان خود را از دست بدهند.

بسیاری از کارشناسان پنهان کاری دولت ترامپ در زمینه ویروس کرونا را در فراگیری این بیماری مؤثر می‌دانند.

به گفته آنها آمریکا به سبب تعداد بالای افراد بیمه نشده و لاپوشانی اولیه، در برابر شیوع سریع ویروس کرونا بسیار آسیب پذیر شده است.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، این کشور به شکل غیرمعمولی در برابر انتشار ویروس کرونا آسیب پذیرشده است.

براساس اعلام «بنیاد خانواده کایسر» که از سازمان‌های تحقیقاتی در حوزه مراقبت‌های سلامت در آمریکا است، شیوع ویروس کرونا ممکن است به خاطر بی تمایلی بیماران برای مراجعه به مراکز درمانی به خاطر هزینه نظام مراقبت‌های حوزه سلامت در آمریکا، تشدید شود و حتی آن دسته از بیمارانی که بیمه دارند ممکن است در پرداخت سهم خود - حق بیمه - مشکل داشته باشند.

در این راستا بیش از ۸۰۰ کارشناس نیز طی نامه‌ای از سیاستگذاران آمریکایی درخواست کردند به کسانی که تحت پوشش بیمه قرار ندارند کمک کنند، اما تاکنون هیچ طرحی از طرف دولت فدرال برای کمک اعلام نشده است.

با این حال رئیس جمهوری آمریکا همچنان تأکید دارد که خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور «پایین» است و دولت برای مقابله با کرونا عملکرد بسیار فوق العاده‌ای داشته است.

و این در حالی است که شیوع این ویروس سبب شده تا سرویس‌های حمل ونقل مسافر در برخی ایالات از جمله بین نیویورک و واشنگتن به حال تعلیق درآید و درحدود ۱۰ ایالت آمریکا نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.