شهرکرد- با شیوع بیماری کرونا در کشور در روزهای نخست استان چهارمحال و بختیاری به عنوان منطقه سفید معرفی شد ولی این سفیدی و پاکی از ویروس کرونا چندان به طول نینجامید.

هتل‏‎ها در چهارمحال و بختیاری هم چنان پذیرای مسافران هستند

قدس آنلاین_مسئله‎ای که مردم استان را نسبت به مسئولین گلایه‌‏مند کرده است، عدم برنامه‎ریزی صحیح و به موقع در خصوص ممانعت از ورود گردشگران و مسافران به استان است.

پس از اعلام نارضایتی‌های مردم بالاخره مسئولین درجلسه ستاد استانی پیشگری و مقابله با ویروس کرونا که مورخ ۱۷ اسفند ماه برگزار شد، به ممنوعیت ورود گردشگران و مسافران به چهارمحال و بختیاری رای مثبت دادند و با تایید استاندار این مهم اجرایی گردید.

یکی از مصوبات این جلسه تعطیلی مسافرخانه‎ها، مهانسراهای دولتی، زائرسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ویلاها و خانه‌های اجاره‌ای بود اما نکته قابل توجه آن است که نامی از هتل‌ها در این مصوبه به چشم نمی‏ خورد، به همین منظور بر آن شدیم تا علت تعطیل نشدن هتل‏ها در استان را جویا شویم.

عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین با تائید این خبر، اظهار داشت: طرح جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران به استان در حال اجرا است، اما خلاءهایی در اجرای این طرح وجود دارد.

وی با بیان اینکه کلیه کانال‎های گردشگری در استان بسته شده است، عنوان کرد: تمامی محدودیت‎ها برای پذیرش مسافران در استان وجود دارد.

فرماندار شهرکرد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چرایی تعطیل نشدن هتل‏ها در استان، چنین عنوان کرد: بر اساس مصوبه استانی، هتل ها طبق پرتکل‎های خاص اقدام می‎کنند که این مورد توسط دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مصوب گردیده است.

وی افزود: در ستاد شهرستانی نیز در این خصوص هیچگونه تصمیمی گرفته نشده‎ است.

در ادامه سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، نیز در خصوص حضور خودروهای متعدد در شهر با شماره پلاک‌های استان‎های همجوار عنوان داشت: مقابله با ورود پلاک های غیر بومی توسط فرماندهی انتظامی است اما نکته مهم در این خصوص آن است که استان چهارمحال و بختیاری راه ارتباطی استان خوزستان به دیگر نقاط کشور است و نمی‏‌توان مانع عبور خودروها از استان شد.

جزایری تعطیل نشدن هتل‏‌ها را تاکید استاندار به این مهم دانست و افزود: هتل‏‌ها برای اسکان شخصیت‏‌ها و مسئولین که وارد استان می‏‌شوند فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

حال نکته‎ای که پاسخ آن را از مسئولین دریافت نکرده‎ایم آن است که در صورت حضور مسئولین می‏‌توان هماهنگی لازم جهت اسکان انجام گیرد و این سخن دلیل کافی برای فعالیت کلیه هتل‏‌ها به صورت آزاد در کلیه مناطق استان محسوب نمی‏‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.