مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی، در خصوص تبلیغات موجود در سایت‌های اینترنتی برای اجاره واحد اقامتی به مسافران گفت: من از این موضوع اطلاع نداشتم، اما قطعا اگر موردی به ما اعلام شود از طریق پلیس فتا پیگیری می‌کنیم.

تدبیر میراث فرهنگی برای مقابله با کرونا/ برخورد با آگهی‌های اینترنتی اجاره واحدهای اقامتی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاصی که خراسان رضوی دارد، پذیرش مسافر، زائر و گردشگر در تمام واحدهای اقامتی غیررسمی شامل زائرسراها، مدارس و حسینیه‌ها ممنوع است.

وی افزود: نظارت ما بر واحدهای اقامتی رسمی و دارای مجوز است و در همین راستا امسال با توجه به شیوع کرونا، دو هفته زودتر نظارت‌های خود را آغاز کردیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: ۱۵۰ ناظر به صورت تلفیقی (با اداره بهداشت، اماکن و بازرسی) و غیرتلفیقی، تمام واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشکری رسمی را بطور مداوم نظارت و بازدید می‌کنند.

مکرمی فر با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا واحدهای اقامتی غیررسمی به هیچ وجه مجاز به جذب مسافر نیستند، خاطرنشان کرد: در مورد واحدهای اقامتی غیر رسمی، اداره اماکن بازدیدها را انجام می‌دهد و نظارت دارد و اگر تخلفی گزارش شود قاطع برخورد می‌کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفاتی در این حوزه می‌توانند از طریق شماره ۰۹۶۲۹ گزارش دهند تا پیگیری شود.

وی در خصوص تبلیغات موجود در سایت‌های اینترنتی برای اجاره واحد اقامتی به مسافران گفت: من از این موضوع اطلاع نداشتم اما قطعا اگر موردی به ما اعلام شود از طریق پلیس فتا موضوع را پیگیری می‌کنیم، مردم هم اگر اطلاعاتی دارند با ما همکاری کنند.

گفتنی است، اگر چه سازمان میراث فرهنگی اقامت مسافران و زائران در واحدهای اقامتی غیررسمی ممنوع اعلام کرده، اما سایت «دیوار» آگهی تبلیغات اجاره‌های چندروزه برای مسافران را همچنان منتشر می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.