«ریاض طاووس» در مصاحبه‌ای، از سیاست‌هایی که رئیس‌جمهور ترکیه در قبال سوریه اتخاذ کرده است، انتقاد کرد.

نماینده سوری: دولت سوریه قادر به دفاع از منابع خود است و نیازی به اردوغان ندارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «ریاض طاووس» نماینده پارلمان سوریه ضمن انتقاد از سیاست‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مورد ادلب تأکید کرد ارتش و دولت سوریه قادر به دفاع از منابع و درآمدهای ملی سوریه و حفظ آن هستند.

ریاض طاووس که با برنامه المشهدیه این شبکه گفتگو می‌کرد، ضمن تأکید بر این موضوع افزود: «تفاوت اردوغان با تروریست‌ها چیست؟ تفاوت او با اشغالگران و متجاوزان چیست؟ تفاوت او با قَسَد چیست؟ شیوه همه آن‌ها یکسان بوده و غارت منابع و درآمدهای سوریه و سوءاستفاده از درگیر بودن ارتش سوریه در یک منطقه یا جبهه مشخص و پناه بردن به جبهه‌های دیگر برای غارت منابع و درآمدهای کشور است. دولت سوریه قادر به توسعه کشور و سر و سامان دادن به زندگی اجتماعی، اقتصادی و عمرانی آن است و در این زمینه به اردوغان نیازی ندارد. اردوغان با ورود به علمیات ادلب خواستار صادر کردن بحران داخلی به اوج رسیده این کشور به خارج از مرزهای آن است.»

رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (سه‌شنبه) اعلام کرد به همتای روس خود ولادیمیر پوتین پیشنهاد کرده است برای کمک به اقتصاد سوریه از میادین نفتی در این کشور بهره‌برداری کند.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از مدتی پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز و با پیشروی‌های خیره‌کننده بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرد. در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیروهای ارتش سوریه، تهدیدهای دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

در همین خصوص، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه روز پنجشنبه گذشته پس از دیدار و گفتگو درباره اوضاع استان ادلب در سوریه، در کنفرانسی خبری اعلام کردند که برای اعلام آتش‌بس در منطقه و ایجاد گذرگاه انسانی به توافق رسیده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.