دبیر قرارگاه مرکزی جهادی "حاج قاسم سلیمانی" حوزه علمیه خراسان گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا جمعی از طلاب بسیجی حوزه علمیه خراسان هر روز تعدادی از مساجد سطح شهر مشهد را ضدعفونی می‌کنند.

طلاب خراسانی مساجد را ضدعفونی می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید امین علمی حسینی افزود: با توجه به اینکه نمازهای جماعت در نوبت‌های مختلف در مساجد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی برقرار است و ضد عفونی کردن یکی از امور مهم در پیشگیری از انتشار کروناست طلاب جهادگر هم بعد از جلساتی که با مسوولان نهادهای مربوطه داشتند وارد این عرصه شدند.

وی با بیان اینکه طلاب بسیجی از هفدهم اسفند در ۶ گروه پنج نفره کار خود را آغاز کردند ادامه داد: این گروهها در هر روز به طور میانگین ۴۰ مسجد شهر مشهد را ضدعفونی می‌کنند و اولویت نیز با مساجد پرتردد و حاشیه شهر است.

دبیر قرارگاه مرکزی جهادی "حاج قاسم سلیمانی" حوزه علمیه خراسان گفت: ۵۰ نفر از طلاب خواهر و ۲۰ نفر از طلاب برادر با همکاری سپاه استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد از دیروز اقدام به تولید ماسک N۹۵ کرده و آنها را در اختیار مکانهایی که نیاز دارند قرار خواهند داد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و ۴۳ هزار طلبه در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون افزون بر ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.