روزنامه کره‌جنوبی مدعی شد رهبر کره شمالی برای در امان ماندن از اپیدمی ویروس کرونا از پیونگ‌یانگ خارج شده است.

«کیم جونگ اون» برای در امان ماندن از ویروس کرونا از پیونگ‌یانگ خارج شده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه «چوسان ایلبو» کره جنوبی به نقل از یک منبع دولتی نوشت: به نظر می‌رسد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی برای در امان ماندن از اپیدمی ویروس کرونا از پیونگ یانگ خارج شده است.

روز گذشته (سه‌شنبه) یک منبع دولتی به این روزنامه گفت: اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد کیم جونگ اون مدت زمان زیادی از پیونگ یانگ -پایتخت کره شمالی- دور بوده است و به نظر می‌رسد این امر با شیوع ویروس کرونا مرتبط است.

در همین حال، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی گفته است کیم جونگ اون در «وونسان» از توابع استان «کاگنون» اقامت دارد.

وونسان همان منطقه‌ای است که رزمایش اخیر کره شمالی در آن برگزار شد و مقامات کره جنوبی معتقدند کیم پس از پایان رزمایش برای در امان ماندن از اپیدمی کرونا در همان منطقه ساکن شده است. گفته می‌شود اقامتگاه مورد علاقه کیم جونگ اون نیز در شهر وونسان قرار دارد.

در تاریخ دوم مارس سال جاری میلادی، کره شمالی آزمایش پرتابه‌های خود را از منطقه «سوندک» در ۶۰ کیلومتری وونسان آغاز کرد و کیم جونگ اون بر آن‌ها نظارت مستقیم داشت. او اخیرا در محل آموزش‌های نظامی این کشور حاضر شده و درباره عواقب شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

روزنامه چوسان ایلبو کره جنوبی در حالی این گزارش را منتشر کرده است که روز گذشته وبسایت خبری «دیلی ان‌کِی» کره‌جنوبی مدعی شد ۱۸۰ سرباز کره‌شمالی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. این در حالی است که طبق ادعای این روزنامه ۱۰ هزار نفر در کره‌شمالی قرنطینه شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار نفر به دلیل نداشتن علائم ویروس کرونا از قرنطینه خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.