مدیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ظرف هفته‌های اخیر تاکنون کار درمان موفق هزار و ۱۰۳ فرد مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در سطح خراسان رضوی انجام و این افراد پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

صدها بیمار عفونت حاد تنفسی در خراسان رضوی درمان شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: این تعداد شهروند بهبودیافته از ۳۰ بهمن گذشته تا ۲۰ اسفند ماه جاری بخاطر عفونت‌ حاد تنفسی به بیمارستانها و مراکز درمانی زیر نظر ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در سطح استان خراسان رضوی مراجعه کرده و برای درمان بستری شده‌ بودند.
وی ادامه داد: هزار و ۲۲۵ نفر از این تعداد بیمار مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی ساکن منطقه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

مدیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۷۵ نفر بیماران مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی که برای درمان در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری بودند پس از طی مراحل درمان و بازگشت سلامتی هم‌اینک از بیمارستان مرخص شده‌اند.  
وی افزود: تعداد بیماران بستری شده بخاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستانهای زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز پوش می‌دهد طی همین مدت ۳۹۵ نفر بودند که ۲۷۴ نفر از آنها با دریافت خدمات درمانی بهبود و سلامتی خود را بازیافته‌اند.  

دکتر انجیدنی ادامه داد: ۲۲۱ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در بیمارستانهای زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بستری بودند که ۱۶۱ نفر از آنها تاکنون درمان و ترخیص شده‌اند. دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در شهرستانهای تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش خود دارد طی همین مدت ۱۱۴ بیمار حاد تنفسی داشت که ۶۹ نفر آنان تاکنون درمان شده‌اند.

مدیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز ۱۱۱ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۸۱ نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

وی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره و بیان کرد: ۶۴ نفر در سطح این چهار شهرستان ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا ۲۰ اسفند ماه جاری مبتلا به عفونت حاد تنفسی و در بیمارستان بستری شدند.

دکتر انجیدنی افزود: با تلاش پزشکان و پرستان دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام ۴۳ نفر از این بیماران تاکنون سلامتی خود را بازیافته و از بیمارستان راهی منزل شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر می‌باشد، در استان خراسان رضوی ۲۲۰ نفر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.