وزیر نفت روسیه گفت: روسیه اقدامات مشترک بعدی با اوپک جهت متعادل کردن بازار نفت را غیر ممکن نمی داند.کرملین هم این موضع را تایید کرد.

 چراغ سبز روسیه برای همکاری دوباره با اوپک در بازار نفت

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، وزیر نفت روسیه با شرکت‌های نفت این کشور دیدار می کند تا در مورد همکاری آینده آنها با سازمان کشورهای صادر کننده نفت مذاکره کنند.

 این جلسه پس از شکست مذاکرات اوپک و سایر تولید کنندگان نفت در هفته گذشته و پایان همکاری سه ساله آنها برگزار می شود. هدف آنها از این همکاری کاهش تولید، حمایت از قیمت نفت و پایین آوردن ذخایر نفتی بود.

 عدم توافق اوپک و متحدانش برای کاهش بیشتر تولید باعث ۲۵ درصد سقوط قیمت نفت در روز دوشنبه شد و آن را به ۳۰ دلار در هر بشکه رساند یعنی پایین‌ترین قیمت طی ۴ سال گذشته.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه می گوید محدودیت تولید نفت باید از اول آوریل برداشته شود. یعنی زمانی که قرارداد کاهش تولید فعلی بین اوپک و متحدانش پایان می یابد.

در این جلسه در مورد احتمال همکاری دوباره با اوپک بحث خواهد داد ولی تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه ولادیمیر پوتین است.

رزنفت،بزرگترین شرکت تولید کننده نفت روسیه، بزرگترین مخالف قرارداد کاهش تولید بود و عقیده داشت کاهش تولید آنها باعث شده آمریکای غیر عضو اوپک سهم بازار خود را افزایش دهد.

رزنفت به ریاست ایگور سچین، یکی از متحدین نزدیک پوتین و مدیران آن به خاطر نقش مسکو در اکراین و تجارت نفت با ونزوئلا تحت تحریم های آمریکا قرار گرفته اند.

سایر تولید کنندگان نفت روسیه از جمله لوک اویل، دومین تولید کننده  بزرگ نفت روسیه، در مورد همکاری با اوپک نظر مثبتی دارند.

نواک در روز سه شنبه اعلام کرد روسیه اقدامات مشترک بعدی با اوپک جهت متعادل کردن بازار نفت را غیر ممکن نمی داند.کرملین هم این موضع را تایید کرد.

عربستان سعودی اعلام کرد تولید نفت خود را به بالاترین حد می رساند و به این ترتیب پیشقدمی مسکو برای مذاکرات جدید را رد کرد.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.