مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط با هدف پیشگیری از شیوع کرونا بر فعالیت اماکن اقامتی و واحدهای تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی نظارت دارند.

۱۸۰بازرس بهداشت محیط در خراسان رضوی بر پیشگیری از کرونا نظارت دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: از این تعداد بیش از ۱۰۰ تیم بازرسی در شهر مشهد و بقیه در ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند.
وی اضافه کرد: گروههای بازرسی بهداشت محیط تا پایان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی فعالیت خواهند داشت و بر مراکزی مانند پایانه های مسافربری، رستورانها، فرودگاه، راه آهن، مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی به ویژه نانوایی ها و مراکز اقامتی نظارت دارند.
مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر  برای هر صنفی دستورالعمل های اجرایی پیشگیری از کرونا ارسال شده است تا اصناف براساس ضوابط مشخصی به مردم ارائه خدمت کنند.
حسنی افزود: بر اساس این دستورالعملها به طور مثال نانواییها باید پول را از طریق کارتخوان و توسط خود مشتری از مردم اخذ کنند و بر روی دستگاه کارتخوان سلفون کشیده شود تا بتوان گندزدایی را به صورت مداوم انجام داد.
وی اضافه کرد: رعایت نکات بهداشتی و مسایل ضد عفونی و گندزدایی در رستورانها، قنادیها، آجیل فروشها و محل های سوخت گیری نیز مورد تاکید است.

طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان خراسان رضوی به ۲۲۰ نفر رسید که ۱۴۴ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیر پوشش خدمات سایر دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند.

تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در استان خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است ۱۹ نفر است.

هم اکنون پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.


منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.