خراسان شمالی- مدیر امور طیور، زنبورعسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۹ هزار و ۱۸۳ هزار و ۱۱۸ قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که منجر به تولید ۱۴ هزار و ۷۴۸ تن گوشت سفید در واحدهای پرورش مرغ صنعتی استان شده است.

تولید ۱۴ هزار تن گوشت سفید در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، مهندس مهدی شکاری از ثبات قیمت مرغ طی روزهای آتی خبر داد و گفت: کمبودی در عرضه مرغ وجود ندارد.

 وی گفت: مردم در پی انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در کشور اقدام به خرید و ذخیره سازی مرغ جهت مصرف روزانه باتوجه به محدودیت های ایجاد شده جهت خروج از منزل کرده اندکه این امر منجر به افزایش موقت تقاضای آن در بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی اکثر مرغداران جهت عرضه مرغ از اواسط اسفند تا۱۵فرودین(استفاده از بازار نوروزی) در اوایل هفته جاری کمبود غیر واقعی مرغ در بازار استان به تبعیت از بازار مرغ در کشور احساس شد که از امروز بازار به تعادل می رسد و مرغ با قیمت مصوب عرضه می گردد.

شکاری اطمینان خاطر داد: باتوجه به میزان جوجه ریزی های انجام شده به رغم افزایش تقاضا برای مصرف خانگی مشکلی در تامین مرغ وجود ندارد و براساس جوجه ریزی صورت گرفته در سطح مرغداری های استان پیش بینی می شود در اسفند ماه سال جاری۱۴۵۲تن گوشت مرغ تولید گردد که نسبت به مدت مشابه سال قبل(۱۱۳۱تن)۲۸درصد رشد داشته است.

 وی با اشاره به تولید سالانه ۱۶۴۰۰ تن گوشت مرغ در استان اظهار داشت: خراسان شمالی جز استانهایی است که بخشی از نیاز مصرفی استان را از استانهای همجوار تامین می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.