دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن ۳۶ مبتلای جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی به ۲۵۶ نفر رسید.

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۲۵۶ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: ۱۷۱ نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیر پوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۵۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین آمار را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه به ترتیب با  ۱۴ و ۹ نفر هستند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌جام را نیز به ترتیب هفت و سه نفر اعلام کرد.

انجیدنی افزود: از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۱ اسفند دو هزار و ۳۳۰ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که هزار و ۳۸۰ نفر از این بیماران در مشهد و ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر بستری هستند.

وی ادامه داد: تاکنون هزار و ۴۲۱  نفر از بیماران مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که ۷۳۷ نفر از آنان از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شستن مرتب دست‌ها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی را توصیه جدی وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا عنوان کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.