رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران گفت: روزانه بیش از ۶۰ هزار عدد ماسک و ۲۵ هزار عدد ژل و الکل ضد عفونی‌کننده در دو واحد واحد صنعتی فعال در چناران تولید می‌شود.

تولید روزانه ۸۵ هزار عدد انواع ضد عفونی‌کننده و ماسک در چناران

به گزارش قدس آنلاین، بخش‌علی بیاتی قله‌زو اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا روزانه در یکی از واحدهای تولیدی فعال در حوزه پزشکی شهرستان ۶۰ هزار ماسک و همچنین در واحد دیگر ۲۰ هزار عدد ژل و الکل ۷۰ درصد ۱۲۰ سی سی و ۵ هزار عدد ژل و الکل ۷۰ درصد ۶۰ سی سی ضد عفونی کننده تولید می‌شود.

وی مطرح کرد: اکنون در شهرستان چناران ۱۰ واحد در حوزه پزشکی، دارویی و آرایشی بهداشتی فعال هستند که دو واحد آن‌ها کالاهای مورد نیاز در جهت مبارزه با ویروس کرونا را تولید می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگرچه در پروانه‌بهره‌برداری یکی از این واحدهای تولیدی که در حوزه پزشکی به تولید ماسک می‌پردازد، سالیانه ۱۷ میلیون عدد اعلام شده اما با توجه به شرایط فعلی و افزایش ظرفیتی که داشته روزانه و در سه شیفت کاری ۶۰ هزار عدد ماسک تولید می‌گردد و با توجه به دستورالعمل ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونای استان در بازار توزیع می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران همچنین افزود: واحد دیگر در شهرستان نیز تولید محلول ژل و الکل ضد عفونی کننده ۷۰ درصد دارد، تولیدات این واحد هم از طریق مجاری رسمی و شرکت‌های پخشی که تعیین شده با نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان و بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چناران عرضه می‌شود.

بیاتی قله‌زو اظهار کرد: برای نظارت بیشتر بر عملکرد واحدها و اینکه تولیدات خارج از ضوابط و مقررات عرضه نشود و به طور کامل در اختیار ستاد مبارزه با کرونای استان قرار گیرد در این واحدها بازرس مستقر شده است.

وی ادامه داد: چون برخی از واحدهای صنعتی که در حوزه آرایشی بهداشتی فعالیت دارند، محیط مناسب را برای تولید مایع ضد عفونی کننده هم دارند، به همین علت مدیران واحدهای تولید عطر و ادکلن بنا به درخواست خودشان پروانه بهره‌برداری را اصلاح کرده و اقدام به تولید مایع ضد عفونی کننده و محلول‌های مورد نیاز مبارزه با کرونا کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چناران مطرح کرد: یکی دیگر از واحدهای آرایشی بهداشتی فعال در شهرستان برای تولید ژل و محلول ضد عفونی کننده درخواست اصلاح پروانه بهره‌برداری را داده است، همچنین بزرگ‌ترین شرکت تولید نوشیدنی‌های خراسان رضوی که در شهرک صنعتی چناران مستقر است و برای تجهیزات خود از مایع ضد عفونی کننده استفاده می‌کند، اقدام به افزایش ظرفیت روزانه کرده و هم اکنون بالغ بر ۶۰۰ لیتر محلول ضد عفونی کننده را به طور رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی و جامعه مصرف کننده سطح شهرستان و حتی استان قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.