مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تاکنون در سطح استان شهید خدمت در قالب مبارزه با کرونا نداشتیم.

تاکنون شهید خدمت در خراسان رضوی نداشتیم/ تعیین تکلیف مزار شهدای میدان ۹ دی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین معصومی، در خصوص اقدامات اداره کل بنیاد شهید برای پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در بحث کرونا ما از ایثارگران و خانواده شهدا خواستیم تا از مراجعه حضوری به بنیادها خودداری کرده و مراعات کنند برای این مسئله هم شماره ۱۶۱۶ را در نظر گرفتیم تا مشکلات آنها را پیگیری کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در بحث پیشگیری از کرونا، تهیه ماسک و محلول ضدعفونی برای جانبازان شیمیایی و خانواده شهدا که مشکل خاص دارند را در اولویت قرار دادیم، گفت: به دنبال این هستیم که برای همه ایثارگران ماسک و محلول را تهیه کنیم و تاکنون بخشی از این محلول و ماسک‌ها توزیع شده و پیگیر هستیم تا محلول بیشتری برای توزیع، تهیه شود.

وی متذکر شد: توزیع محلول آغاز شده و تاکنون ۲هزار محلول را تهیه کردیم که به تدریج در اختیار افراد قرار می‌گیرد، بخشی دیگر هم با همکاری شهرداری انجام می‌شود که شامل پنج عدد ماسک و یک محلول ضدعفونی و دستکش است که از طریق بسیج شهرداری به هر فرد داده می‌شود که هماهنگی‌های آن را انجام دادیم، انشاالله تا قبل از اینکه توزیع را کامل کنیم این ویروس از کشور ما بیرون برود.

معصومی در پاسخ به این سوال که تاکنون فردی از جانبازان به بیماری کرونا مبتلا شده است یا خیر، گفت: گوش شیطان کر و چشم شیطان کور تا کنون کسی مبتلا نشده و در واقع گزارشی به ما داده نشده که امیدواریم نه تنها برای جانبازان بلکه برای همه مردم کشور، خبر ناگواری نرسد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: در صورت ابتلای فردی از جانبازان به ویروس کرونا، اقدامات لازم درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی که به امور واقف هستند و به این افراد اولویت می‌دهند، انجام می‌شود و بنیاد شهید به آن معنی دارای مراکز درمانی نیست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح استان شهید خدمت در قالب مبارزه با کرونا نداشتیم.

معصومی در پاسخ به این سوال که تکلیف مزار شهدای میدان ۹دی(نمایشگاه) مشهد در ماجرای ساخت و ساز تقاطع چه می‌شود، اظهار کرد: طی هماهنگی با شهرداری مقرر شد در همان محل نمادی برای مزار این شهدا ساخته ‌شود و تغییری در جایگاه آنها داده نشود که طرح آن را هم دیده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.