منابع مطلع در رباط، پایتخت مراکش اعلام کردند، روابط بین مراکش و امارات در حال عبور از بحران بی‌سابقه‌ای است.

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مراکش اخیرا محمد آیت واعلی، سفیر خود در امارات و سرکنسول خود در دبی و ابوظبی را فراخوانده است. به نظر می‌رسد روابط مراکش و امارات رو به سردی گذاشته است و این نشان از بحران خاموشی دارد.

سایت "مغرب اینتلیجنس" گزارش داد، مراکش سفارتخانه و کنسولگری‌هایش را در امارات از وجود مستشاران خالی گذاشته در حالی که نمایندگان دیپلماتیک خود را کاهش داده و به کارمندانی اکتفا کرده که اقدامات اداری را برای شهروندان مراکشی تسهیل می‌کنند. این اقدامات برای بیان خشم شدید مراکش از عدم تعیین سفیر امارات در مراکش به رغم خالی بودن این پست از بیش از یک سال بوده است.

ملک محمد ششم، پادشاه مراکش ژانویه گذشته در مقر اقامت محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در مقراقامتش در مراکش ملاقات داشت. مشاور او، فواد عالی الهمه و نیز وزیر خارجه مراکش ماه گذشته میلادی به ریاض سفر کردند اما موضع مراکش درخصوص کمپین امارات و عربستان برای جلب حمایت کشورها در محاصره و تحریم قطر در سال ۲۰۱۸ انتخاب سیاست "بی‌طرفی سازنده" مراکش بین طرف‌ها بوده است.

رباط گفته است، نمی‌تواند موضع خود در ملاحظات منفی برای نگرانی بین کشورهای دوست بگذارد. رباط در آن زمان اعلام کرد، آماده است برای تشویق به مذاکرات صریح و فراگیر بین طرفین نزاع تلاش‌هایی صورت دهد اما طرف‌ها تمایلی در این باره نشان ندادند و این منجر به خشم ابوظبی و ریاض از مراکش شد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.