۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 696390

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از تک سدی بودن سیستم و محدودیت‌های آب‌گذری در پایین دست خبر داد و گفت: سد دز، بیشترین خطر مواجهه با سیلاب را داراست.

احتمال وقوع سیلاب قوت گرفت

به گزارش قدس آنلاین، داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت سدهای استان، اظهار کرد: بررسی آخرین شرایط سدهای استان نشان می‌دهد که حجم خالی مخازن معادل 6554 میلیون متر مکعب است.

وی با بیان اینکه سهم سدهای زنجیره کارون 3.6 میلیارد، حجم خالی سد کرخه حدود 1.4 میلیارد و سد دز 771 میلیون مترمکعب است؛ ادامه داد: میزان ورودی آب به مخازن سدهای استان از ابتدای سال آبی تا کنون نزدیک به 11 میلیارد متر مکعب است که چهار میلیارد متر مکعب آن فقط در 20 روز اسفندماه و طی سیلاب این ماه وارد مخازن شده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب معاونت مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته میزان ورودی آب به استان خوزستان 1481 متر مکعب بر ثانیه محاسبه شده که به ازای آن 1400 متر مکعب بر ثانیه از سدها خروجی داشته‌ایم.

بهارلویی یادآور شد: سیاست برنامه‌ریزی تعادل بخشیدن به موازنه ورودی و خروجی آب برای حفظ حجم خالی موجود در گام نخست و سپس در صورت امکان افزایش بیشتر خروجی در سدهایی که احتمال سیل در آنها بیش ازسایر بوده و یا در اولویت نخست احتمال وقوع سیل قراردارند می باشد.

وی با اشاره به پیش‌نگری سازمان هواشناسی در خصوص یک ماه با بارش‌ها و سامانه‌های بارشی متناوب، خاطرنشان کرد: احتمال وقوع سیلاب قوت گرفته است و در این بین حوضه و سد دز با توجه به تک سدی بودن سیستم و محدودیت‌های آب‌گذری در پایین دست بیشترین خطر مواجه با سیلاب را داراست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.