رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: تاکنون برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ۱۴ میلیارد تومان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: علاوه بر اعتباراتی که قبلا به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص یافته، تاکنون برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ۱۴ میلیارد تومان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

او تصریح کرد: در خراسان رضوی ۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی وجود دارد که از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار می‌شوند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: در استان‌ها هم سازمان برنامه و بودجه این اجازه را دارد که به صورت محدود برای برخی از اقدامات و برنامه‌های دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی فقط در اعتبارات عمرانی کمک‌هایی را داشته باشد.

جمشیدی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به حوزه سلامت بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، افزود: تا این لحظه بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت ملی برای مجموعه سلامت تامین اعتبار شده است.

او با ذکر جزئیاتی از اعتبارات اختصاص یافته تصریح کرد: در همین رابطه ۵۳۰ میلیارد تومان برای پرداخت هزینه‌های مرتبط با پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان برای پرداخت معوقات داروخانه‌ها و بیمه ها، ۱۰۰ میلیارد تومان برای آماده سازی و پاکسازی محیط مدارس و ۲۰۰میلیارد تومان برای کادر درمانی و پرستاری و معوقات آن‌ها اختصاص یافته است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری استان، حسب تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی و فرمایش استاندار خراسان رضوی تا این لحظه ۱۴ میلیارد تومان برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان تامین اعتبار شده است.

جمشیدی افزود: ۱۴ میلیارد تومانی که به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافته، علاوه بر اعتباراتی است که قبلا در اختیار این دانشگاه قرار گرفته، به عبارت دیگر تا این لحظه ۹۵ میلیارد تومان در اختیار این دانشگاه قرار گرفته، که ۵۳ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.