ضرر و زیان مجموعه‌های فرهنگی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر اثر تعطیلی و توقف فعالیت‌ها به خاطر پیشگیری از کرونا در حال ارزیابی است.

خسارت مجموعه‌های فرهنگی خراسان رضوی بر اثر کرونا در حال ارزیابی است

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مجموعه‌های زیر نظر این اداره کل به سه بخش مراکز فرهنگی، مراکز هنری و سینمایی و مراکز قرآنی تقسیم می‌شود که در شرایط کنونی همه این بخش‌ها به نوعی از نظر مالی دچار خسارت شده‌اند.

جعفر مروارید افزود: معاونت‌های تخصصی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان موظف شدند برآوردی از خسارت‌های احتمالی مراکز یاد شده داشته باشند که جهت برخورداری از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تهران ارسال شود.
وی با بیان اینکه در زمینه مقابله با ویروس کرونا دو بخش سلامتی جسم و سلامتی روح اهمیت دارد، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاران ‌در سنگر سلامتی جسم خالصانه از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند و توجه به سلامت روحی مردم نیز از طریق فعالیت‌های فرهنگی و هنری که نقش بنیادین و مهم در نشاط اجتماعی مردم دارد و از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی گفت: در شرایط کنونی گرچه فعالیت‌های حضوری مجموعه‌های فرهنگی کاهش یافته است اما برخی از این مجموعه‌ها در فضای مجازی فعال شده‌ یا به امور دیگری در راستای پیشگیری از کرونا روی آورده‌اند.

مروارید افزود: به طور مثال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار دارند، رویدادها و فعالیت‌های عادی خود را متوقف کرده‌اند اما فعالیت‌های اجتماعی مانند کمک به ضد عفونی محلات، تولید ماسک و آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در پیشگیری از کرونا را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: کتابخوانی مجازی، ایجاد کانال‌های نقاشی برای کودکان، برنامه‌های خبری در فضای مجازی برای باقی ماندن در منزل، تولید کلیپ‌های یک دقیقه‌ای توسط انجمن‌های نمایشی، برگزاری مسابقات فرهنگی مجازی، برپایی جلسات انجمن شعر غیر حضوری، برپایی جلسات قرآنی تفسیر و قرائت قرآن به صورت غیر حضوری، ایجاد پویش‌های مردمی مانند "کرونا را شکست می‌دهیم" و "نه به کرونا" از جمله فعالیت‌های فرهنگی در استان خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی گفت: هدف تمام این فعالیت‌ها این است که مردم احساس کنند تنها نیستند بلکه با همبستگی ملی در فضای مجازی  "نو شدن" را شاهد خواهیم بود و به طور یقین همه با هم کرونا را شکست خواهیم داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: در مجموعه‌های زیرپوشش این نهاد در استان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع چرخه انتقال آن، تمام موارد و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده و همچنین فرآیندهای کاری مانند صدور مجوزها از طریق دولت الکترونیک و عدم نیاز به مراجعه حضوری انجام می‌شود.

وی رسیدگی و توجه به پیشکسوتان هنری و فرهنگی را از دیگر موارد مورد پیگیری این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: معاونت‌های تخصصی ماموریت یافته‌اند به طور مداوم پیگیر امور پیشکسوتان باشند و نسبت به رفع مشکل آنان اقدام کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.