گیلان - مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: با اقدامات انجام شده برای پیشگیری از ویروس کرونا، تاکنون موردی از کرونا مثبت در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان گزارش نشده و هیچ یک از افرادی که در این مراکز در گیلان نگهداری می شوند، دچار این بیماری نشده اند.

موردی از کرونا مثبت در مراکز شبانه روزی بهزیستی گیلان نداشته ایم

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد اظهار کرد: هم اکنون چهار هزار و ۵۰۰ نفر شامل کودکان و نوجوانان بی سرپرست در مراکز نگهداری ایتام، معتادان در مراکز اقامتی و معلولان و سالمندان در مجموع ۱۲۰ مرکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی استان نگهداری می شوند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای به نام بیماری های واگیر در اول آذرماه امسال در بهزیستی اظهار داشت: با توجه به اینکه هر سال موضوع آنفلوآنزا و مواردی این چنینی را پیش بینی می کردیم نسبت به تشکیل کمیته بیماری های واگیر اقدام نمودیم، ضمن اینکه تفاهمنامه بهزیستی کشور با وزارت بهداشت در حوزه بیماری های واگیر درباره برگزاری دوره های آموزشی مشترک و غیره در گیلان پیگیری شد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: دستورالعمل هایی نیز تهیه شد مبنی بر اینکه همکاران در مرکز شبانه روزی بهزیستی همه موارد مربوط به بهداشت فردی، تغذیه و جداکردن افراد دچار بیماری از بقیه و غیره را به طور جدی رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات بهزیستی گیلان تداوم یافت تا اینکه در بهمن ماه مساله بیماری کرونا در ووهان چین مطرح شد گفت : با توجه به احساس خطر مبنی بر ورود این ویروس در ایران با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان جلسه های اضطراری برگزار کردیم و موضوع ضدعفونی، گندزدایی و انجام تب سنجی ها مطرح شد.

وی با اشاره به ورود قطعی ویروس کرونا در اول اسفندماه به کشور و ارائه آمارهای مربوط به مبتلایان به این ویروس خاطر نشان کرد: با اقدامات از پیش انجام شده و ادامه آن تاکنون هیج فردی در مراکز شبانه روزی استان گیلان دچار بیماری کرونا نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.