مسوول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون هزار و ۳۸۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

هزار و ۳۸۰ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی به خانه بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: این بیماران از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۱  اسفند بخاطر عفونت‌ حاد تنفسی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر نظر ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان رضوی بستری شده‌ بودند.
وی ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۳۳۰ بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

وی گفت: بیماران بهبود یافته از سندرم حاد تنفسی پس از ترخیص از بیمارستان به مدت دو هفته باید در قرنطینه خانگی بوده و کمترین ارتباط را با اعضای خانواده خود داشته باشند.

دکتر رحیمی افزود: یک هزار و ۳۸۰ نفر از مبتلایان سندرم حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی ساکن منطقه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۷۳۷ نفر آنان پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری شده بخاطر عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های زیر نظر دانشکده علوم پزشکی نیشابور که شهرستان فیروزه را نیز پوشش می‌دهد طی این مدت ۴۰۷ نفر بودند که ۲۹۷  نفر آنها با دریافت خدمات درمانی سلامتی خود را بازیافته‌اند.  

وی گفت: ۲۳۲ نفر از بیماران حاد دستگاه تنفسی نیز در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به صورت سرپایی و بستری تحت معالجه قرار گرفتند که ۱۷۹ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات خدمات ارایه می‌دهد.

دکتر رحیمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز که پنج شهرستان خوشاب، جوین، جغتای، داورزن و سبزوار را در غرب خراسان رضوی زیرپوشش دارد طی این مدت ۱۲۷ بیمار حاد تنفسی داشته که ۷۳ نفر آنان تاکنون درمان شده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی شمار افراد بستری مبتلا به عفونت‌ حاد تنفسی در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد را نیز  ۱۱۵ نفر اعلام و بیان کرد: تاکنون ۸۶  نفر از این بیماران درمان شده و سلامتی خود را بازیافته‌اند.

شهرستان‌های گناباد و بجستان با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

وی همچنین به وضعیت حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام اشاره کرد و گفت: ۶۹ نفر در این شهرستان‌ها از ۳۰ بهمن ماه تا ۲۰ اسفند به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان بستری شدند که با تلاش پزشکان و پرستاران این دانشگاه  ۴۹ نفر آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته و راهی منزل شده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر می‌باشد، در استان خراسان رضوی ۲۵۶ نفر است.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.