سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: برای استرداد وجوه خدمات سفر به مردم، درخواست وام اضطراری کرده‌ایم

درخواست وام اضطراری برای استرداد وجوه خدمات مسافرتی

به گزارش قدس آنلاین، مجید فرقانی در خصوص استرداد وجوه لغو خدمات مسافرتی در استان، اظهار کرد: همان‌طور که از قبل هم گفته شد، مشکل اصلی این است که در حال حاضر دفاتر مسافرتی ما با حجم زیادی از تقاضای ابطال مواجه بوده و وجهی برای استرداد ندارند؛ چراکه وجوه خرج هتل و دیگر خدمات شده است.

وی افزود: مکاتباتی را با استاندار خراسان رضوی و دیگر دستگاه‌ها همچون میراث فرهنگی در کشور در جهت حمایت از دفاتر مسافرتی انجام دادیم و یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ما این بوده که تسهیلاتی را در قالب وام اضطراری به دفاتر مسافرتی اختصاص دهند تا بتوانند هم هزینه‌های پایان سال خود را پوشش دهند و هم این که تقاضاهای استرداد را جوابگو باشند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی ادامه داد: به جز این مورد، برای مشکلاتی در خصوص حق بیمه کارکنان، مالیات‌ها و هزینه‌های زیادی که بخاطر بحران کرونا موجب خسارت به دفاتر مسافرتی شده، نیز درخواست حمایت داشته‌ایم.

فرقانی یادآور شد: وزیر تعاون و رفاه اجتماعی نیز به این نکته اشاره کرد که بابد خسارات واردآمده به صنعت گردشگری برآورد و جبران شود که امیدواریم به مرحله عمل درآید؛ چراکه شرایط اضطراری را شاهد هستیم و اگر به داد صنعت گردشگری نرسیم، دیگر نمی‌تواند کمر راست کند.

نیمی از خسارات وارده به کسب‌وکارهای کشور، متوجه صنعت گردشگری است

وی تصریح کرد: هنوز درباره این خسارات به عدد خاصی نرسیدیم؛ اما آنچه مسلم است این که سطح و حجم خسارات بسیار بالاست و باید گفت اگر کل کسب و کارها بالای ۵ هزار میلیارد تومان خسارت دید، شاید دو سوم و یا حتی نیمی از آن مربوط به صنعت گردشگری اعم از هتل‌ها، دفاتر مسافرتی و غیره شود.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در خصوص بلیت‌های هواپیما طبق بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری، وجوه رزروهای قبل از ۵ اسفند بدون جریمه استرداد شود و در خصوص بلیت‌های بعد از پنجم اسفند باید گفت با توجه به این که کسانی که خرید کردند با علم به این که این معضل وجود دارد، اقدام به چنین کاری کردند، چه باطل شود و چه خود ابطال کنند، طبق جدول مقررات سازمان هواپیمایی مشمول جریمه می‌شود.

ابطال تمام پروازها و تورهای مسافرتی تا پایان نوروز

فرقانی یادآور شد: در خصوص رزرو تورها نیز میراث فرهنگی ابلاغ کرده که تمامی تورها تا بعد از نوروز باطل است و مفهوم این ابطال به این معناست که چون در بسته سفر، بخش بلیت را داریم، این بخش طبق قوانین سازمان مقررات کشوری قابل استرداد و ابطال بوده و بخش تورها نیز طبق اعلام وجوهش استرداد می‌شود.

وی تاکید کرد: به همه بخش‌ها نیز ابلاغ شده که نه سفرهای ورودی و نه خروجی به هیچ عنوان صورت نگیرد. همچنین پروازها در اکثر مسیرها ابطال شده و فعلا چند مسیر اضطراری مثل پروازهای روزانه بین تهران و مشهد با کاهش بسیارِ حجم وجود دارد. اما دیگر پروازها در مسیرهایی چون کیش، قشم و غیره که به خصوص مورد استفاده مردم در ایام نوروز بوده، لغو شده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.