مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: مودیان کسب و کارهای راکد ناشی از کرونا در این استان از معافیت، بخشودگی جرایم و تقسیط مالیات برخوردار می‌شوند.

معافیت و تقسیط مالیات کسب و کارهای راکد در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یحیی یعقوب‌نژاد افزود: در راستای حمایت از کسب و کارهای خسارت دیده ناشی از بیماری کرونا، مهلت بخشودگی جرایم قابل بخشش اسفند ماه ۱۳۹۸ موضوع قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تمدید شده و هیات‌های حل اختلاف مالیاتی مربوط به مودیان اشخاص حقیقی و حقوقی تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تشکیل نخواهد شد.

وی ادامه داد: از همه ابزارهای قانونی و تفویض اختیارها برای اعمال معافیت‌ها، بخشودگی جرایم و تقسیط مالیات مودیان و اصنافی که کسب و کار آنان براثر شیوع بیماری کرونا دچار رکود قهری شده است استفاده خواهد شد.

وی گفت: گواهی‌های ثبت نام موقت در نظام مالیات بر ارزش افزوده که اعتبار آن تا سه ماه منتهی به سال ۱۳۹۸ بوده یا در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منقضی می‌شود، تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ دارای اعتبار خواهد بود اما مفاد این بند شامل شرکت‌های فاقد اعتبار که اسامی آنان در سامانه مالیات بر ارزش افزوده درج شده نخواهد بود.

استان خراسان رضوی دارای ۶.۵ میلیون نفر جمعیت است.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر می‌باشد، در استان خراسان رضوی ۲۵۶ نفر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.