معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال ۵۰۲ کودک در این استان به صورت فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی واگذار شدند.

۵۰۲ کودک در خراسان رضوی فرزندخوانده شدند

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین حقدادی افزود: این تعداد نسبت به پارسال رشد اندکی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۱ پرونده تقاضای فرزندخواندگی در کمیته مربوطه در بهزیستی استان مطرح و بررسی شده است که به ۵۰۲ تقاضا پاسخ مثبت داده شده است.

وی گفت: سایر پرونده‌ها نیز در دست بررسی است یا در انتظار ورود فرزند با شرایط مورد نظر هستند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود: مجموع مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان هم اکنون میزبان هزار و ۶۷۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند که از این نظر خراسان رضوی رتبه نخست را در کشور دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۹۷ مرکز شبه خانواده برای نگهداری از این کودکان در استان فعالیت دارد که دو مرکز شیرخوارگاه و قرنطینه دولتی و بقیه خصوصی و تحت نظارت این اداره کل هستند.

وی گفت: هم اکنون در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) نیز ۱۰۰ کودک و شیرخوار نگهداری می‌شوند که تعداد آنها نسبت به سالهای گذشته به دلیل مدیریت و تسهیل در واگذاری کمتر شده است.

حقدادی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد کودکان مقیم در مراکز شبه خانواده استان را کودکان بدسرپرست تشکیل می‌دهند که به دلیل لزوم طی شدن مسیر تصمیم‌گیری در محاکم قضایی برای سلب حضانت از والدین و واگذاری به خانواده جدید، مدت اقامت کودکان در مراکز افزایش می‌یابد.

استان خراسان رضوی هم اکنون حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.