دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز گذشته تاکنون ۲۹ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی افزوده شده است.

۲۹ نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی افزوده شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تعداد  مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی به ۲۸۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: ۱۹۴ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

وی گفت: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۵۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین تعداد بیماران را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب ۱۵ و ۱۰ نفر مبتلا به کرونا را دارند.

دکتر انجیدنی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌جام را نیز به ترتیب هفت و ۶ نفر اعلام کرد.

وی افزود: از ۳۰ بهمن ماه امسال تا ۲۲ اسفند ۲ هزار و ۶۰۳ مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که تاکنون یک هزار و ۵۹۴ نفر آنان بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۶۸ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۸۸۱ نفر آنان از بیمارستان مرخص شده‌اند.

دکتر انجیدنی تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا در این استان را ۲۴ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۷ نفر از این تعداد مربوط  به دانشگاه علوم پزشکی مشهد،  ۶ نفر مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور و یک نفر مربوط به دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام است.

وی بر رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها و در خانه ماندن برای پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس تاکید کرد.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و ۲۵ درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.