فرماندار رشتخوار گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه‌ای از جمله رصد مسافران ورودی به این شهرستان انجام می‌شود.

مسافران ورودی به رشتخوار رصد می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، خالقداد عرب عنوان کرد: مسافران ورودی به مناطق روستایی و شهرهای تابعه رشتخوار توسط دهیاران، شوراهای اسلامی و بسیج شناسایی و برای معاینه اولیه به خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: هم اینک ۱۰ تخت بستری برای بیماران احتمالی مشکوک به کرونا در بیمارستان الزهرای رشتخوار مهیا شده و فعلا از نظر کادر پزشکی و پرستاری کمبودی نداریم.

عرب بیان کرد: تا کنون ۱۲ شهروند رشتخواری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های تربت‌حیدریه  و گناباد بستری شدند که نتیجه آزمایش همه آن‌ها منفی اعلام شده و تعدادی نیز از آن مراکز درمانی ترخیص شدند.

وی گفت: اکیپ تشخیص کرونا در سه راهی جنگل رشتخوار مستقر هستند و دمای بدن مسافران و رانندگان را با تب سنج الکترونیکی می‌سنجند.

فرماندار رشتخوار افزود: سرو غذا و ساندویچ در رستوران‌ها و ساندویچی‌ها ممنوع شده و کار آن‌ها به صورت بیرون‌بر است.

وی اعلام کرد: تمامی مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، مکان‌های عمومی و برخی معابر شهرهای رشتخوار و جنگل هر سه روز یک بار گندزدایی و ضدعفونی می‌شوند.

عرب اضافه کرد: سعی شده تا از نشست‌ها و جلسات اداری کاسته شود و جلسات با حفظ فاصله شرکت کنندگان و یا با استفاده از ارتباطات اینترنتی و تلفنی برگزار گردد.

فرماندار رشتخوار گفت: از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی تب سنج و تعدادی ماسک، لباس ویژه کادر درمانی و مقداری مواد و ژل ضدعفونی کننده به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اختصاص یافت که پس از دریافت، برخی اقلام برای توزیع در بین مردم به داروخانه‌ها تحویل داده شد اگر چه ماسک و مواد ضدعفونی کننده ناکافی بود.

عرب افزود: نظارت بر نانوایی‌ها و مراکز عرضه اقلام خوراکی و داروخانه‌ها تشدید شده و مردم به همراهی با مدیران اجرایی و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دعوت می‌شوند.

وی اظهار کرد: فرمانداری به عنوان پشتیبان و شبکه بهداشت و درمان نیز به عنوان رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، مرتب از مناطق روستایی و شهری بازدید کرده و ضمن ارائه هشدارهای لازم به مردم، بر بهداشتی بودن آب شرب منطقه نیز نظارت می‌کند.

فرماندار رشتخوار در خصوص خبری مبنی بر اینکه بیمار مشکوک به کرونا که از بیمارستان خواف فرار کرده بود، توسط نیروهای انتظامی رشتخوار دستگیر شده گفت: این موضوع استعلام گردید و چنین فردی در رشتخوار دستگیر نشده و این مطلب کذب است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.