معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و مصرف بالای محلول‌های ضد عفونی، نیاز روزانه به الکل در استان خراسان رضوی ۲۰ برابر شده است.

نیاز به الکل در خراسان رضوی ۲۰ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جبرئیل موفق افزود: تا پیش از شیوع ویروس کرونا نیاز روزانه به الکل در خراسان رضوی بین ۱۰ تا ۱۵ هزار لیتر در روز بود که این میزان اکنون رشد چشمگیری یافته است.
وی اضافه کرد: با موافقت وزارت بهداشت به منظور تامین نیاز مردم، ۵۰ هزار لیتر الکل ذخیره راهبردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تولید مایع ضد عفونی کننده در اختیار دانشکده داروسازی و داروخانه‌های آموزشی دانشگاه قرار گرفت.  
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به واگذاری اعطای مجوز سه ماهه به شرکتهای تولید کننده الکل گفت: در این راستا تا کنون مجوز تولید به ۱۷ شرکت اعطا و حواله تولید ۴۵۰ هزار لیتر الکل نیز به این شرکت‌ها داده شده است.
موفق افزود: محصولات شرکت‌های تولید کننده هندراب (محلولهای با پایه الکلی که با استفاده از آنها فرآیند ضد عفونی کردن دستها با مالش انجام می شود) به طور مستقیم به داروخانه‌ها داده نمی‌شود و از طریق شرکت‌های پخش، توزیع می‌گردد و بدین ترتیب تا چند روز آینده مشکلات کمبود الکل در خراسان رضوی برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: به همت اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده داروسازی و داروسازان داروخانه‌های آموزشی این دانشگاه، کار تولید هندراب (مایع ضد عفونی دست) بر اساس فرمول سازمان جهانی بهداشت در دستور کار قرار گرفته است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکتی در مشهد با اختصاص خط تولید خود به تولید هندراب در روزهای اخیر ۵۵ هزار لیتر محلول ضد عفونی را تولید کرده است که تاکنون ۲۵ هزار لیتر آن توزیع شده است.

هم اکنون هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است که ۶۵۰ داروخانه از این تعداد در شهر مشهد فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.