۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹
کد خبر: 696475

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این بنیاد پیگیر اختصاص مزارهایی در گلزارهای شهدا برای شهدای خدمت در حوزه سلامت است تا به نحوی از فداکاری و ایثارگری‌های آن‌ها تجلیل شود.

شهدای سلامت در گلزار شهدا دفن می شوند

قدس آنلاین:  مهدی ایزدی افزود: البته خدماتی نیز توسط دستگاه محل خدمت این شهدا برای خانواده‌های آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری برنامه های مختلفی به همین منظور پیش‌بینی شده بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی ایثارگران و مردم، اجرای این برنامه ها به صورت فیزیکی منتفی شد و تلاش شد تا این فعالیت ها از طریق رسانه ها انجام شود.

ایزدی در خصوص شناسایی جانباختگان حوزه سلامت در مسیر مبارزه با بیماری کرونا به عنوان «شهید خدمت» گفت: مطابق قانون اشخاصی که در مواجهه با دشمن، نیروهای ضد انقلاب و معارض جان خود را از دست می دهند به عنوان شهید محسوب می شوند. شهید خدمت عنوانی است که به عنوان مثال به آتش‌نشان هایی که در حادثه‌ای مثل پلاسکو جان خود را از دست دادند اعطا می‌شود و شهرداری تهران خانواده های این عزیزان را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.

"روز ۲۰ اسفند جاری رهبر معظم انقلاب با شهید خدمت خواندن جانباختگان کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی در خدمت رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا، موافقت فرمودند. "

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره علت تاسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۵۸ گفت: در نگاه اول به نظر می رسد در آن زمان تعداد شهدا و جانبازان به اندازه ای نبوده که برای آن سازمان مستقلی ایجاد شود، اما امام (ره) با این تدبیر خود عظمت و اهمیت شهدا و جانبازان را در نظام جمهوری اسلامی نشان دادند. چند ماه پس از تاسیس بنیاد نیز جنگ تحمیلی علیه کشورمان آغاز شد که به دنبال آن تعداد کثیری از هموطنان به شهادت رسیدند یا افتخار جانبازی و ایثارگری را به دست آوردند و اهمیت وجود این نهاد بیش از پیش به چشم آمد.

ایزدی اضافه کرد: هم اکنون بیش ۲۲۰ هزار شهید، ۵۶۰ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.