زنجان-جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی  گفت: جابه‌جایی بیمار بین استان‌ها سیاست وزارت بهداشت نیست.

استان  زنجان ظرفیت پذیرس  بیمار از استان های دیگر را ندارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:مقتدا شعوری جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در امور اجتماعی شامگاه  روز پنج شنبه  در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،افزود:لزوم همراهی عمومی برای کنترل کرونا ویروس  در شرایط فعلی نیازمند عمل به مسؤولیت اجتماعی توسط همه اقشار است.
 مقتدا شعوری بر حضور خیرین در این برهه از زمان تاکید کرد و افزود:از مردم عاجزانه خواهش می کنیم که با ماندن در خانه هایشان سلامت خود و اطرافیانشان را تضمین کنند.
 شعوری با بیان اینکه زنجان در حال حاضر وضعیت بدی ندارد، گفت: ولی پیش‌بینی‌ها از افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا طی چند هفته آینده دارد.
وی  بسیج و همراهی همه ارگانها درشرایط فعلی را ضروری دانست و ادامه داد:تامین سلامت مردم  تنها وظیفه علوم پزشکی نیست. 
شعوری در ادامه یاد اور شد:‌تقریبا بیش از نیمی از ظرفیت بیمارستان ولی عصر برای پذیرش بیماران پر شده است و ضرورت ایجاد بیمارستان صحرایی امری بدیهی است.
وی  تعداد  مبتلایان به کرونا را در استان زنجان ۱۱۸ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به روز گذشته ۱۷ مورد افزایش یافته است.
 وی  در مورد آماده کردن مکان‌هایی برای نگهداری از بیماران در دوره نقاهت گفت: مکان مورد نظر برای این هدف باید استانداردهایی به لحاظ رفاهی داشته باشد و در زنجان هم مسؤولیت برپایی نقاهتگاه به یک فرد جهادی سپرده شده  و اردوگاه شهید باکری هم برای این کار پیشنهاد شده است.
 وی با رد شایعه پذیرش بیماران دیگر استان‌ها در زنجان گفت: نه زنجان چنین امکاناتی دارد و نه اینکه جابه‌جایی بیمار بین استان‌ها سیاست وزارت بهداشت است.
 وی با تاکید بر لزوم هماهنگی برای انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی معابر شهری افزود: دانشگاه در حال آماده کردن پکیج برای فعالیت در این حوزه است فلذا  باید بر اساس این بسته‌ها فعالیت کنند تا ضمن حفظ محیط زیست مانع سوءاستفاده سودجویان شویم.
 سایت  وی از خیرین خواست تا به فراخوان اعلام شده  دانشگاه مراجعه ودر تهیه  موارد مورد نیاز دست دانشگاه را بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.