بندرعباس– در شرایطی که سعی تمام مسئولان بر این است که با کاهش ترددها به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا برسند اما به نظر می‌رسد که برخی افراد نه‌تنها برای جان خود بلکه برای خانواده و سلامت هم نوعان خود نیز ارزشی قائل نشده و از همین حالا کوله‌بار سفر را برای گردشگری بستند.

سفر به جنوب تا اطلاع ثانوی ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان ها: باوجوداینکه آمار ابتلا به بیماری کرونا در استان هرمزگان متأسفانه روندی تصاعدی داشته است و تاکنون  از تعداد ۳۴۹ نفر مشکوک به کرونا نتیجه آزمایش ۶۹ نفر مثبت بوده و تعداد هفت نفر نیز جان خود را از دست دادند اما گزارش‌های رسیده حاکی از ورود برخی مسافران و اقامت در هتل‌های این استان دارد.

متأسفانه برخی افراد که فکر می‌کنند سفر به مناطق گرم و جنوب کشور آن‌ها را از این ویروس مصون می‌دارد لذا رخت سفر بسته‌اند غافل از اینکه این ویروس شمال و جنوب نمی‌شناسد و در این استان هم از گرفتن جان هفت شهروند دریغ نکرده است.

باید ورودی‌ها را مسدود کرد

پذیرش مسافر در هتل‌ها اگرچه بسیاری اندک است اما خود گواه این موضوع است که مسافر به این استان تردد دارد و به‌احتمال‌زیاد در طی روزهای آینده شدت خواهد گرفت از همین رو نماینده مردم بندرعباس، قشم،حاجی‌آباد، بوموسی وبندرخمیر در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که برای جلوگیری از یک فاجعه باید مسیرهای ورودی به این استان را مسدود کرد.

احمد مرادی اظهار می‌کند: در شرایطی که مردم نگران سلامتی خانواده‌های خود هستند برخی به اسم گردشگر و مسافر قصد جابجایی به نقاط مختلف کشور رادارند.

وی  بابیان اینکه مسدود نشدن مبادی ورودی موجب ورود سیل جدیدی از بیماری کرونا به هرمزگان می‌شود می‌افزاید: انسداد راه‌های ارتباطی در حیطه اختیار استاندار به‌عنوان رئیس شورای تأمین و یکی از مطالبات جدی مردم است.

خدمات گردشگری ممنوع

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان نیز بابیان اینکه برنامه ورود گردشگر به استان هرمزگان وجود ندارد بیان می‌کند: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های گروهی مانند تورها  و هم‌چنین موزه‌های این استان تعطیل‌شده است.

رضا برومند اظهار می‌کند: در حال حاضر هیچ‌گونه خدماتی در استان به گردشگران داده نمی‌شود .

وی در پاسخ به این سؤال پس چرا هتل‌ها هم چنان پذیرای مسافران هستند توضیح می‌دهد: هتل‌ها با رویکرد ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی در حال خدمات هستند اما هر زمان که لازم باشد تعطیلی هتل‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر این موضوع که در این راستا بیش از هر موضوعی خود مردم باید پیشگیری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند می‌افزاید: تعطیلی یک واحد صنفی صرفاً مشکلی را حل نمی‌کند همان‌طور که تالارهای عروسی برای پیشگیری از کرونا تعطیل‌شده اما مشاهده می‌شود که برخی افراد به‌طور پنهانی در باغ‌ها و یا سوله‌های فروش موزاییک مراسم برگزار می‌کنند!

وی ادامه می‌دهد: بااین‌حال در خصوص تعطیلی هتل‌ها منتظر دستور کار مراجع سه‌گانه به‌عنوان مرجع تصمیم‌گیری هستیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.