قدس آنلاین- اگر بر این باور هستید که فقط استان‌های قم، گیلان، مازندران و تهران در وضعیت قرمز قرار داشته و سایر استان‌ها با آلودگی کمتری روبرو بوده و می‌توان برای رهایی از خانه به سایر استان‌های کشور سفر کرد باید اذعان کرد که سخت در اشتباهید و اگر این جمله شمارا راضی نمی‌کند این گزارش را قبل از سفر برای آگاهی از وضعیت برخی از استان‌های کشور بخوانید.

خانه هستیم؛ پذیرا نیستیم /وضعیت استان‌ها قرمز است

قدس آنلاین-گروه استان ها: هم‌زمان با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و آلودگی ۳۱ استان به این ویروس هشدارها مبنی بر ممنوعیت سفر در این ایام افزایش‌یافته است. بر این اساس طی چند روز اخیر بسیاری از استان‌ها ممنوعیت یا محدودیت‌هایی را برای ورود هرگونه مسافر به استان خود اعلام کرده‌اند. در همین راستا، کیش، قشم، اروند، ارس، ماکو، گناوه، هرمز و چابهار ورود مسافر را ممنوع اعلام کرده‌اند.

 استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان، گلستان، همدان،کرمان و چهارمحال و بختیاری نیز استان‌هایی هستند که ممنوعیت ورود اعلام کرده یا محدودیت‌های شدیدی را برای ورود مسافر به‌منظور پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان به کرونا اعمال کرده‌اند.

اماکن تاریخی و زیارتی استان فارس تعطیل است

اگر قصد سفر به استان فارس برای تماشای آثار باستانی رادارید باید گفت که تمامی آثار باستانی از تخت جمشید گرفته تا آرامگاه حافظ و سعدی تعطیل است.

حتی حرم شاه‌چراغ (ع) شیراز در پی اعلام تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) به‌منظور حفظ سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا، به‌صورت موقت تعطیل شه است.

کرمان مسافران را برگشت می‌دهد

استاندار کرمان در همین رابطه اعلام کرده است به‌منظور پیشگیری و مدیریت کرونا ورود افراد غیربومی تا اطلاع ثانوی به استان کرمان ممنوع و همچنین از ورود خودروهای با پلاک استان‌هایی ازجمله مازندران، قم و گیلان به استان جلوگیری شده و برگشت داده می‌شوند.

محمدجواد فدائی  ورود افراد غیربومی را تا اطلاع ثانوی به استان کرمان ممنوع  اعلام کرده است و گفته : مسافران غیربومی را برگشت می‌دهیم.

مسافران مشکوک در یزد قرنطینه می‌شوند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد نیز اعلام کرده است: به‌منظور پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ مسافرانی که مشکوک به این بیماری باشند تا ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند.

علی علیخانی اظهار کرده است: این اقدام در راستای اجرای تصمیم ستاد پیشگیری از کروناست و به‌طورجدی اجرا می‌شود.

کیش هیچ خبری نیست

در جریان نبرد با ویروس کرونا در جزیره کیش و در پی افزایش مبتلایان به این بیماری، دفاتر املاک، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، تعطیل و خروج خودرو از این جزیره تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

در همین راستا مراکز تفریحی و برخی بازارها  و دفاتر کرایه خودرو ، موتور شارژی و دوچرخه تا پایان فروردین تعطیل است.

هنگام ورود به کردستان ناراحت نشوید

بهمن مراد نیا استاندار کردستان نیز بابیان اینکه طرح غربالگری مسافران در مبادی ورودی استان در حال انجام است اظهار کرده است: در صورت مشکوک شدن مسافران قرنطینه می‌شوند لذا هرچند ممکن است این عمل موجب رنجش و سوءتفاهم‌ مسافران شود اما چاره‌ای نیست.

هتل‌های چهارمحال  بختیاری پذیرش ندارند

فرجام سمیعی سرپرست معاونت گردشگری میراث چهارمحال و بختیاری نیز بابیان اینکه پذیرش گردشگر در تمامی مراکز اقامتی زیرمجموعه این اداره کل ممنوع است اعلام کرده است: لطفاً از سفر به این استان خودداری کنید زیرا از پذیرش شما هم‌وطنان محترم در مراکز اقامتی و تفریحی جدا معذوریم!

وضعیت تبریز خوب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن هشدار درباره رشد تصاعدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلابه کویید ۱۹ بودند.

محمدحسین صومی اظهار کرد: هرکدام از  مبتلایان به‌طورقطع حداقل ۳ نفر را به ویروس مبتلا کرده‌اند؛ به‌عبارت‌دیگر فقط ۱۰ درصد مبتلایان به بیمارستان مراجعه‌ می‌کنند و مابقی در شهرها در حال انتقال ویروس هستند.

وی گفت: با روند فعلی رشد تصاعدی مبتلایان در هفته سوم فروردین‌ماه ۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی مبتلابه کرونا خواهند شد.

محدودیت در خراسان رضوی

محمدصادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران خراسان رضوی نیز وضعیت این استان را در پی شیوع سراسری ویروس کرونا «قرمز» اعلام کرد و خواست تا هیچ شخصی به شهر مشهد سفر نکند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر در ورودی‌های استان محدودیت اعمال‌شده؛ اما اگر ورودی مسافر افزایش یابد، ممنوعیت اعمال خواهد شد.

رشد بیماران کرونایی در خوزستان

اگر هم به امید اینکه دراستان های گرم مانند خوزستان این ویروس کاری از دستش بر نمی اید باز هم سخت در اشتباهید چون استاندار خوزستان از  افزایش بیماران در سه روز گذشته در این استان به عنوان یک هشدار جدی خبر داده است و می گوید: ویروس کرونا یک مسئله  شوخی‌بردار نیست.

غلامرضا شریعتی گفته است: در حال حاضر تعداد بیماران ما نسبت به  سه روز گذشته رشد زیادی داشته است.

افزایش مبتلایان  به کرونا در سمنان

طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به‌کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

بنا بر اعلام رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تعداد مبتلایان استان سمنان با افزایش روبرو بوده و از مرز ۳۲۴ نفر گذشته است و لذا سفر  به این استان نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.