تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب با رهنمودهایی که در جهت مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا داشته و بدین منظور سفر نوروزی خود را به مشهد مقدس لغو کردند، نشان از توجه ایشان به حفظ سلامت مردم و ضرورت پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس است.

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب راهبرد آستان قدس رضوی در مقابله با شیوع کرونا است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در جلسه ویژه بررسی شیوع ویروس کرونا که به میزبانی آستان قدس رضوی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان رضوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از مدیران حوزه سلامت برگزار شد، رقم پایین مبتلایان مردم خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها را حاصل تلاش بی وقفه مسئولان استانی، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دلسوز در بیمارستان ها دانست.

وی با توجه به نزدیک بودن ایام سال جدید، شرایط امسال را استثنایی دانست و تصریح کرد: براساس نظر وزارت بهداشت مبنی بر شیوع این ویروس در هفته های آینده و تاکید بر پرهیز از سفر به مشهد مقدس برای پیشگیری و مقابله با آن، همه تلاش ما بر آن است تا دلدادگی و توسل مردم به حضرت رضا(ع) را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی بیش از گذشته  فراهم کنیم.

حجت الاسلام مروی ضمن قدردانی از موضع گیری مناسب علماء مشهد مقدس، نماینده ولی فقیه و استاندار گفت: علاوه بر اقدامات اجرایی، باید برنامه های فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی توسط نهادهای تبلیغی و فرهنگی افزایش یابد و قرارگاه بهداشتی حرم مطهر موظف شده است تا با تشکیل جلسات کارشناسی بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را در حرم مطهر برای حفظ سلامت زائرین و کارکنان فراهم نماید.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی ایجاد شده در شرایط فعلی برای اقشار ضعیف جامعه، ابراز کرد: خود را موظف می دانیم با توان و ظرفیت در اختیار خود در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی و فرهنگی و اقتصادی در خدمت به مردم انجام وظیفه کنیم، در همین راستا از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده گرفته تا توزیع بسته های کمک معیشتی در مناطق محروم بویژه حاشیه شهر مشهد در دستور کار آستان قدس قرار گرفته است.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن اهتمام به امور معیشتی مجاوران که به سبب شرایط فعلی در وضعیت خوبی بسر نمی برند، اقدامات آستان قدس رضوی در توزیع بسته های کمک معیشتی و بهداشتی را برای مردم بویژه حاشیه شهر مشهد مؤثر و ارزشمند دانست.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی و توجه و توسل به حضرت رضا(ع) از راه دور، عنوان کرد: همه ما باید مردم را به حضور در منازل در جهت کاهش ابتلاء به بیماری ترغیب کنیم.

استاندار خراسان رضوی نیز دراین جلسه ضمن تشکر از اقدامات آستان قدس رضوی و بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: شرایط فعلی استان با توجه به اقدامات پیشگیرانه در وضعیت خوبی قرار دارد اما با وجود سیر صعودی شیوع این بیماری در دو هفته آینده، استان خراسان رضوی بویژه مشهد مقدس به هیچ وجه آماده پذیرش مسافر نیست و همه مسئولان استان باید برای مقابله با این بیماری بسیج شوند.

وی افزود: ستاد پشتیبانی مردمی مبارزه با کرونا را همانند دوران دفاع مقدس راه اندازی شده است و خود را پشتیبان بخش سلامت می دانیم.

در پایان نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی با تاکید بر نظر علما و مراجع مبنی بر رعایت مسائل بهداشتی و سفارش لازم در خصوص زیارت حضرت رضا(ع) از راه دور و همچنین اطلاعیه آستان قدس رضوی در خصوص عدم برگزاری مراسم سال تحویل، از همه مردم عزیز و ولایتمدار کشور خواستند در راستای توصیه وزارت بهداشت از سفر به مشهد مقدس و زیارت حضوری بارگاه منور رضوی خودداری کنند.

گفتنی است؛ در ابتدای جلسه دکتر بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شبستری، رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی، دکتر سرگلزایی، رئیس قرارگاه بهداشتی حرم مطهر ومصطفی فیضی، سرپرست معاونت اماکن متبرکه آستان قدس گزارشی از آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی استان و اقدامات پیشگیرانه در حرم مطهر گزارش ارائه کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.