تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ۱۱۰ نفر افزایش به ۳۹۵ نفر رسید.

مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به ۳۹۵ نفر رسید/ افزایش ۱۱۰ نفری آمار مبتلایان طی ۲۴ ساعت

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز جمعه، ۲۳ اسفندماه، هزار و ۲۸۹ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر رسید؛ بر این اساس در هر ساعت طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۳.۷  ایرانی‌ به این ویروس آلوده شده‌اند.

بر این اساس تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی تا ظهر امروز، با ۱۱۰ نفر افزایش نسبت به دیروز، به ۳۹۵ تن رسید و با این رشد فزاینده ۴۱ درصدی، زنگ هشدار را به صدا درآورد.

بیش از ۶۸ درصد مبتلایان به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد!

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از ۳۰ بهمن ماه تا امروز، در مجموع ۲ هزار و ۵۴۴ بیمار مبتلا به عفونت‌های تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که از این تعداد هزار و ۶۰۴ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند؛ همچنین  هزار و ۴۵۸ نفر یعنی بیش از ۵۷ درصد این بیماران در بیمارستانهای تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده اند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان یعنی بیش از ۶۸ درصد، در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با  ۵۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین تعداد بیماران را دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت جام و سبزوار به ترتیب با ۲۷ و ۱۵ نفر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد و تربت‌حیدریه به ترتیب ۱۴ و ۱۲ نفر اعلام شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته پزشکان و مسؤولان بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس، پرهیز از سفرهای بین شهری غیر ضروری بوده که در این خصوص بر محدودیت در رفت و آمد و سفرهای شهری و بین شهری غیرضروری تاکید شده‌است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.