امام جمعه مشهد اعلام کرد: کسانی که تمکن و یا امکان امداد و مساعدت دارند و مبتلای به عارضه کرونا نشده اند نذر کنند که انشاء الله به این بلا مبتلا نشوند و در مقابل، به قشری که روز مزد هستند و در این شرایط کسب‌ وکارشان لنگ شده کمک کنند.

امام جمعه مشهد مردم را به نذر سلامت دعوت کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در شبکه اجتماعی بله، آیت الله سید احمد علم الهدی به دنبال تداوم تمهیدات بهداشتی و پزشکی برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن نمازجمعه این هفته مشهد، در متنی که به عنوان خطبه مکتوب منتشر کرده آورده است: افراد نیکوکار، انجمن‌های خیریه و عزیزانی که همیشه خیرخواه هستند مخصوصاً در مقام تأمین سلامتی خود و عزیزانشان با نذر و صدقه، قدم‌های بالا و بلندی بردارند که ان‌شاءالله با این اقدامات خیر این بلیه از سر جامعه ما کم و کوتاه شود تا افراد دچار و گرفتار نشوند.

وی ادامه داد: کمیته امداد، ستاد ساماندهی حاشیه شهر و دفتر نذورات آستان قدس رضوی در شهر مشهد است این اقشار را شناسایی کنند، این‌ها افراد آبرومندی هستند، کسانی نیستند که خودشان را مطرح کنند و به سراغ استمداد بیایند، ما باید به سراغ این‌ها برویم و به این‌ها رسیدگی کنیم تا در مضیقه معیشتی قرار نگیرند و جامعه‌مان کمتر آسیب ببیند.

او با تشکر از مجاهدتهای بی دریغ جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا و همچنین تشکر از همه مالکان و نهادهایی که اجاره را بر مستاجران خود بخشیدند اظهار داشت: امیدواریم همه این‌هایی که دستشان می‌رسد در مقام خیرخواهی در این زمینه به اقشار آسیب‌پذیر کمک کنند و مشکلات معیشتی‌شان حل شود.

توجه به خدا، راه غلبه بر وحشت از بیماری

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در کنار این مجاهدت‌هایی که انجام می‌گیرد، ابتلا برای شما عزیزان ما یک مشکل است و وحشت از ابتلا مشکل دوم، آنچه لازم هست باید مراقبت‌های بهداشتی را داشته باشیم، از تجمع‌ها و ارتباطات تا اندازه‌ای پرهیز کنیم و با پرهیز از اجتماعات و ارتباطات ان‌شاءالله مصونیت پیدا می‌کنیم.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این حالت وحشت و استرسی که به افراد دست می‌دهد نسبت به ترس از ابتلای به این بیماری تنها راه درمانش، توجه به خداست.

وی اضافه کرد: کسی که بر ما ولایت دارد، زندگی ما را مدیریت می‌کند خداست، وقتی‌که معتقدیم و باور کردیم مدیریت و تدبیر زندگانی ما در دست خداوند متعال است، دیگر با توجه به خدا، هیچ وحشت و استرسی نباید ما را تعقیب کند و هیچ ترس و ناراحتی نباید ما را افسرده کند.

آیت الله علم الهدی در ادامه این پیام آورده است: این را هم توجه داشته باشیم که ما امروز با این بلایی که در نتیجه این ویروس منحوس مبتلا شدیم، سلسله عوارض سوئی در زندگانی اجتماعی ما وارد شده و آن، ضربه‌هایی است که بر پیکره فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های اجتماعی، دینی و فعالیت‌های اقتصادی وارد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با حکم مقام معظم رهبری و دستور اکیدی که در استقرار قرارگاه مبارزه با کرونا صادر فرموده‌اند این قرارگاه به آن عوارض اجتماعی و اقتصادی این بیماری در بین مردم نیز توجه کند و طوری در این قرارگاه زندگی مردم ما مدیریت شود که از آن عوارض سوء اقتصادی و معیشتی که مردم ما را در مضیقه افزون‌تری قرار داده،   نجات پیدا کنند.

او ادامه داد: همه باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند، این ویروس منحوس یک بلا و بیماری جدی است، سهل‌انگار در مقام مراقبت‌ها و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی نباشند، دربسیاری  از تجمعات شرکت نکنند، ارتباط و تجمع بیشتر منشأ گسترش این بیماری و ابتلا است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.