عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور خواست اعتراف کند تلاش‌هایش برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران شکست خورده است.

سناتور آمریکایی: ترامپ اعتراف کند در بازداری ایران شکست خورده است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، یک نماینده مجلس سنای آمریکا جمعه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور خواسته اعتراف کند سیاستش برای ایجاد بازدارندگی در برابر ایران شکست خورده است. 

«رابرت منندز»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا این اظهارنظر را با توجه به کشته شدن دو نیروی تروریستی آمریکا و یک سرباز انگلیسی در حمله به پایگاه «التاجی» در عراق مطرح کرده است. 

رابرت منندز با اشاره به اینکه دولت ترامپ حمله به پایگاه التاجی را به گروه‌های هم‌پیمان ایران در عراق نسبت داده در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «دولت ترامپ با نسبت دادن حملات چهارشنبه به گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران بایستی اعتراف کند تلاش‌هایش برای بازداری اقدامات سیتزه‌جویانه ایران به شکست انجامیده و بهای آن را نظامیان آمریکایی با فدا کردن جانشان می‌پردازند.»

رسانه‌های عراقی چهارشنبه شب از شلیک بیش از ده فروند راکت کاتیوشا به پایگاه نظامیان آمریکا در التاجی (شمال بغداد) خبر دادند. آمریکا با طرح این ادعا که این حمله کار  کتائب حزب‌الله  وابسته به سازمان الحشد الشعبی عراق بوده، از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن ۱۲ نفر خبر داد.

دونالد ترامپ اردیبهشت‌ماه سال گذشته بعد از پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام تحریم‌های معلق‌شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. او علاوه بر این، چندین دور تحریم جدید علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران اعمال کرده است. 

دولت ترامپ علاوه بر اعمال تحریم‌ها در راستای سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز علیه ایران روی آورده.

او در جدیدترین اقدام دی‌ماه سال جاری طی یک عملیات تروریستی سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از همراهان ایشان را به شهادت رساند. 

ترامپ علی‌رغم تمام این انتقادات به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. 

علاوه بر منندز یک نماینده دیگر مجلس سنا هم جمعه سیاست‌های ترامپ در قبال ایران را به باد انتقاد گرفت. 

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی از سیاست‌های افراطی «دونالد ترامپ» در قبال ایران انتقاد کرد و گفت این سیاست‌ها صرفاً به تقویت ایران منجر شده است. 

مورفی در صفحه توئیتر خود، با انتقاد از ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دستور ترامپ، نوشت: «قرار بود حمله به [سردار] سلیمانی، بازدارندگی [آمریکا] علیه ایران را احیا کند. [اما] نکرد».

وی ضمن اشاره به عملیات انتقام موشکی سپاه علیه پایگاه «عین‌الاسد» در عراق، گفت: «آنها (ایران) تلاش کردند ۱۰۰ آمریکایی را در عین‌الاسد به قتل برسانند. سپس نواب آنها روز چهارشنبه (دیروز) ۳ نفر از افراد ما را به قتل رساندند».

این سناتور آمریکایی در جمله دیگری، افزود: «این ایده که کشتن یک ژنرال ایرانی دیگر می‌تواند به تنش‌ها خاتمه دهد، در تضاد با حقایق [میدانی] است».

مورفی در توئیت دیگری درباره شکست سیاست‌های کاخ سفید در قبال تهران، نوشت: «سیاست ترامپ در قبال ایران کاری جز قوی‌تر کردن آنها و ضعیف‌تر کردن آمریکا نکرده است.»

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.