فرماندار مشهد با اشاره به آمار ورود مسافران به این شهر، از کاهش تقریبا ۸۵ تا ۹۰ درصدی مسافر خبر داد و یادآور شد: در دو سال گذشته چنین ایامی روزانه بین ۸۹ تا ۹۰ رام رفت و برگشت قطار داشتیم که الان خوشبختانه به کمتر از ۹ رام رسیده است.

کاهش حدود ۹۰ درصدی ورود مسافر به مشهد در روزهای اخیر/ مردم همچنان در خانه بمانند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا هاشمی در خصوص قرنطینه مشهد اظهار کرد: در این موضوع باید ستادی تصمیم‌گیری شود، چون ما ستاد جلوگیری از ویروس کرونا را داریم و باید در مرکز استان نظرات و پیشنهادات داده شده، سپس تصمیم‌گیری و بعد تصمیم برای اجرا ابلاغ شود.

مردم روستاها بی‌جهت به مشهد نیایند

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه حوزه تصمیم‌گیری و مدیریتش شهرستان مشهد است، خاطرنشان کرد: من در سطح روستاهای خودم تصمیم گرفته‌ام؛ به بخشداران گفته‌ام که به دهیاران ابلاغ کنید مردم بی‌جهت داخل مشهد نیایند و این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: بحث ضدعفونی را هم دهیاران انجام می‌دهند چون سلامت همه مردم برای ما مهم است و دهیاری‌ها باید خروج غیرضروری مردم از روستا به شهر را مدیریت کنند.

هاشمی با بیان اینکه در سفر دو اقدام بسیار خوب انجام گرفته است، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری اعلام کردند که سفر ایشان لغو شده است، خودش بزرگترین گام در فرهنگ‌سازی جهت جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات بود.

فرماندار مشهد اقدام دوم را در زمینه مراسمات آستان قدس دانست و گفت: اینکه آستان مقدس رضوی اعلام کرد سال تحویل را به صورت زنده پخش می‌کنیم هر کسی از فضای مجازی و تلویزیون می‌تواند استفاده کند ولی در حرم حضور نداشته باشد هم اقدام شایسته‌ای بود.

بیشترین تردد ماشین شخصی درون استانی است

وی با اشاره به آمار ورود مسافران به مشهد از کاهش تقریبا ۸۵ تا ۹۰ درصدی مسافر خبر داد و یادآور شد: در دو سال گذشته چنین ایامی روزانه بین ۸۹ تا ۹۰ رام رفت و برگشت قطار داشتیم که الان خوشبختانه به کمتر از ۹ رام رسیده است.

هاشمی افزود: در گذشته هر قطار با ظرفیت ۸۰ درصد می‌آمده الان این ۹ رام با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت می‌آیند و برخی از این مسافران هم مشهدی‌های شاغل در استان‌های دیگر هستند که به شهرشان برمی‌گردند.

فرماندار مشهد ادامه داد: درباره فرودگاه هم همینطور است، در گذشته شاید بیش از ۱۰۰ پرواز داشتیم و الان ۲۰ پرواز رفت و برگشت در روز داریم.

وی با تاکید بر اینکه ورودی زائر و مسافر را باید از ورودی استان در نظر بگیریم گفت: بیشترین تردد ما در زمینه ماشین شخصی درون استانی است و باید مدیریت کنیم که وقتی می‌گوییم در منزل بمانیم همه باید بمانیم، یعنی هم مشهدی در منزل خودش بماند و هم در استان خراسان رضوی هر بزرگواری هست در منزل خودش بماند و هر ایرانی در هر نقطه کشور است در منزل خودش بماند.

هاشمی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی شوخی بردار نیست، متذکر شد: ویروس کرونا همه را تهدید خواهد کرد، پیر، جوان، مرد و زن نمی‌شناسد هر کسی در مسیرش قرار بگیرد مورد هدف قرار می‌گیرد و باید همه جدی بگیرند، تنها راه مبارزه در خانه ماندن است.

فرماندار مشهد توضیح داد: وقتی می‌گوییم در خانه ماندن یعنی سفر، تجمعات، بیرون آمدن و بازار رفتن کنسل مگر در مواقع ضروری و حادی که به وجود بیاید یا مثلاً یکی از اعضای خانواده برای خرید مایحتاج مثل نان مصرفی چند روز از منزل خارج و پس از خرید به منزل برگردد.

وی خاطرنشان کرد: این کار فقط همراهی و همکاری همه مردم را می‌طلبد، ریشه‌کن کردن ویروس کرونا مختص قشر خاصی نیست، اگر بهترین تیم و امکانات پزشکی هم باشد مگر ما در بیمارستان‌های مشهدی که ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد چقدر ظرفیت پذیرش و ظرفیت رسیدگی کادر پزشکی را داریم؟ مردم باید به ما کمک کنند و به فکر سلامتی خودشان باشند و هر خانواده‌ای خودش پایگاه سلامتی شود.

از همکاری مردم در مراجعه نکردن به آرامستان‌ها متشکرم

هاشمی ضمن تشکر از مردم عنوان کرد: وقتی از آن‌ها خواستیم به آرامستان‌ها نروند و از راه دور فاتحه نثار کنند، همراهی کردند و هیچکس به آرامستان‌ها مراجعه نکرده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: روح رفتگان ناظر بر ماست و خوشحال می‌شوند ما در منزل بمانیم و برایشان قرآن بخوانیم، صلوات بفرستیم و ذکر بگوییم.

سوپرمارکت‌ها دغدغه جدی ماست

وی چند نقطه را در ارتباط با سلامت مردم بسیار مهم دانست و توضیح داد: این نقاط جایگاه سوخت بنزین، خبازی‌ها و سوپر مارکت‌ها هستند.

هاشمی با بیان اینکه تقریبا ۲ هزار خبازی در سطح شهر مشهد داریم اظهار کرد: اتحادیه خبازی‌ها پای کار هستند، مواد ضدعفونی، ماسک و بقیه ملزومات را گفتیم تدبیر کنید و در حد امکان پول نقد هم نگیرید که الان نزدیک ۹۵ درصد خبازی‌های ما کارت‌خوان دارند.

فرماندار مشهد در رابطه با جایگاه سوخت توضیح داد: الان در جایگاه سوخت پولی دریافت نمی‌شود، یک کارگر بنزین را می‌زند و خود راننده هزینه را با کارت پردا خت می‌کند.

وی سوپرمارکت‌ها را دغدغه جدی ذکر و بیان کرد: برخی سوپرمارکت‌ها رعایت کردند، اجازه نمی‌دهند مشتری برود پشت ویترین‌ها و به اجناس دست بزند.

هاشمی ادامه داد: ما در حال مدیریت این هستیم که در فروشگاه‌های بزرگ چند نیروی کارگر انتخاب شوند ضدعفونی شده با رعایت اصول بهداشتی جنس را انتخاب کنند و بیاورند و چنانچه امکان‌پذیر نباشد خود افرادی که به سوپرمارکت‌ها مراجعه می‌کنند با تذکرات اصول بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار مشهد به نگرانی مردم در بحث زباله‌گردهای سطح شهر اشاره و تصریح کرد: چون نیاز به حکم دستگاه قضایی بود با معاون دادستان مشهد هماهنگ کردیم، البته خود مردم هم خیلی رعایت کردند و این مسئله نسبت به قبل خیلی کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه هر انسانی جان خودش را دوست دارد گفت: قطعا هر کسی باید مراقبت از جان خودش را برعهده گیرد ولی گفتیم اگر در زباله‌گردی مواردی هست که رعایت نمی‌کنند و نیاز به تذکر است حتما تذکر بدهند و اگر نیاز بود بدون تعارف برخورد هم صورت می‌گیرد.

هاشمی با تاکید بر اینکه همه مسؤولان و مدیران پای کار هستند بیان کرد: خواهش و استدعای عاجزانه بنده از همه مردم به عنوان خادم این است که در خانه‌ها و کنار خانواده چند صباحی بمانند و صبور باشند.

فرماندار مشهد ادامه داد: برای بیرون رفتن، خرید و زیارت کردن فرصت هست اما اگر از منزل خارج شوند و خدایی نکرده رعایت نکنند و نگرانی خانواده‌ها و از دست دادن عزیزانشان را در پی داشته باشد آن‌وقت پشیمانی سودی ندارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.