عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: همراهی اروپا با آمریکا در عدم همکاری بهداشتی و دارویی با ایران ادامه جنایت ایالات متحده محسوب می شود.

اروپا شریک جرم آمریکا در عدم ارسال دارو به ایران است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدمحمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره تحریم دارو و تجهیزات پزشکی ایران از سوی آمریکایی‌ها و جنایت جنگی محسوب شدن این اقدام ضد بشری اظهار داشت: آمریکا کشوری است که به دلیل فروش واکسن وبا و تجارت در این کار ملتش را به این میکروب مبتلا کرده و سوابق سوئی در این باره داشته و انتظار دفاع از حقوق بشر و انسانیت را از او نداریم.

وی افزود: آمریکایی‌ها همواره با اقدامات خصمانه خود سعی می‌کنند منافع اقتصادی شرکت‌های بزرگ سرمایه‌داران صهیونیستی را حفظ کنند و در این راه اهمیتی به جان شهروندان آمریکایی قائل نیستند.

** جنایات جنگی آمریکا در عدم ارسال دارو به ایران

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: رژیم آمریکا جنایت‌های متعددی را علیه بشریت انجام داده و اقداماتش محدود به دولت جمهوری اسلامی نبوده است و از تعداد زیادی از پیمان‌های بین‌المللی عدول کرده و از آن خارج شده است که بخشی از آنها مربوط به سازمان بهداشت جهانی بوده و بر خلاف قواعد مصرح حقوق بین‌الملل که تأکید بر تسکنین آلام بشریت دارد، رفتار کرده است.

ابطحی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اخیراً مانع از ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به جمهوری اسلامی شده‌اند که البته این اقدام آنها به بهانه تحریم‌ها صورت گرفته و حتی چوپ لای چرخ شرکت‌های بین‌المللی فعال این حوزه که به دنبال کمک به ایران هستند گذاشته‌ است.

وی افزود: اقدام خصمانه آمریکایی‌ها مبنی بر فشار به شرکت‌های بین‌المللی برای عدم ارسال دارو به ایران جنایت جنگی محسوب می‌شود.

** اروپا شریک جرم آمریکا در عدم ارسال دارو به ایران 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: براساس برخی تحلیل‌ها و پژوهش‌ها مشخص شده است که ویروس کرونا توسط آزمایشگاه‌های سرّی آمریکا تهیه و تولید شده و آنها در حقیقت با این کار خصمانه‌شان حمله بیولوژیکی به کشورهای مخالفشان داشته‌اند ولی عملاً کار از دست‌شان در رفته و این ویروس به اپیدمی جهانی تبدیل شده است.

ابطحی گفت: سازمان‌های بین‌المللی که شعار سلامتی برای همه سر می‌دهند و سینه خود را برای دفاع از حقوق بشر چاک داده‌اند چرا در قبال ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران سکوت کرده‌اند؟ چرا کشورهای خارجی تحت فشار آمریکایی‌ها  تجهیزات بهداشتی و دارویی را به ایران ارسال نمی‌کنند؟

وی خاطرنشان کرد: همراهی اروپایی‌ها با آمریکا در عدم همکاری بهداشتی و دارویی با ایران ادامه جنایت ایالات متحده محسوب شده و باید به عنوان به عنوان شریک جرم نگریست. 

** فارسی زبانان چرا با آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران همراه شده‌اند؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان داشت: اروپا و آمریکا باید بدانند که در نهایت دودی جنایتی که علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند به چشم خودشان خواهد رفت؛ ما بر اساس تجارب گذشته اطمینان داریم که هر کسی که چاهی برای دیگران حفر کند بالاخره خودش هم در آن چاه گرفتار خواهد شد.

ابطحی با انتقاد از برخی افراد وطن‌فروش که اهداف آمریکایی‌ها را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: برخی فارسی‌زبانان که دم از ملیت ایرانی می‌زنند چرا باید با اهداف استعماری و استکباری آمریکایی‌ها همراهی کنند و قطعاً ملت بزرگ ایران این عناصر خودفروخته را فراموش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ممانعت آمریکا از ارسال دارو به ایران جنایت علیه حقوق بشر است، تأکید کرد:‌ دانشمندان جوان و متعهد ایرانی نشان خواهند داد که فشار و تهدید علیه جمهوری اسلامی هیچگاه کار ساز نبوده و براساس دانش و علم ایرانی دست بر زانوی خود زده و از بحران کرونا هم عبور خواهیم کرد.

** با دیپلماسی فعال باید اقدام آمریکا در عدم ارسال دارو به ایران را افشا کنیم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی خواست به دلیل جنایت آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در ممانعت از ارسال دارو و تجهیزات پزشکی در دادگاه بین‌المللی علیه این کشور شکایت کرده و موضوع را پیگیری حقوقی کند.

ابطحی با اشاره به ارسال نامه رئیس مجلس ایران به جامعه بین‌الملل گفت: علی لاریجانی قطعاً انتظار کمک جامعه جهانی را نداشت ولی بنا داشت که افکار جهانی را متوجه جنایات آمریکایی‌ها کنند ولی امیدوارم با دیپلماسی فعال بتوانیم شاهد موضع‌گیری خوبی از سوی کشورهای غیرمتعهد دنیا علیه جنایت ضدبشری ایالات متحده آمریکا علیه ایران باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.