خراسان شمالی- مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۷۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

دکتر محسن رعنائی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: از مجموع ۶۳۱ هزار بیمه شده استان، ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی، ۱۰۲ هزار بیمه شده سلامت همگانی، ۵۷ هزار نفر کارمندی و ۲۵ هزار نفر بیمه سایر اقشار هستند.

وی در خصوص پرداخت مطالبات این بیمه با موسسات درمانی طرف قرارداد نیز افزود: در راستای پرداخت‌های منظم سازمان بیمه سلامت به موسسات درمانی طرف قرارداد و با تخصیص اعتبار از سوی این سازمان به بیمه سلامت استان خراسان شمالی، ۲۰۲میلیارد ریال از مطالبات موسسات درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت خراسان شمالی پرداخت شده است.

رعنائی تصریح کرد: بر این اساس ۵۷ میلیارد ریال از مطالبات بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، ۲۸ میلیاردریال داروخانه های خصوصی و غیردانشگاهی و ۱۱۷ میلیارد ریال بابت مطالبات بخش بهداشت ‎روستایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: تمام سعی ما کاهش بار مراجعات بیمه شدگان به ادارات و دفاتر پیشخوان طرف قرارداد است که بر این اساس اعتبار دفاتر درمانی سازمان بیمه سلامت که از ابتدای اسفند ماه فاقد اعتبار شده است، به جزء صندوق ایرانیان تا پایان فروردین ماه سال ۹۹ تمدید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.