سناتور ارشد آمریکایی مطرح کرد که دولت دونالد ترامپ باید اقرار کند که سیاست بازدارندگی آن در مقابل ایران در حال شکست خوردن است.

سناتور آمریکایی خواستار اقرار دولت کشورش به شکست در برابر ایران شد

قدس آنلاین: به گزارش روزنامه واشنگتن تایمز، رابرت منندز سناتور دموکرات آمریکایی و عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در پی مورد هدف قرار گرفتن مواضع کتائب حزب‌الله درعراق توسط جنگنده‌های آمریکایی، روز جمعه در بیانیه‌ای با ادعای این که این شبه‌نظامیان عراق وابسته به ایران هستند، اظهار کرد که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص این حمله باید اقرار کند که تلاش‌هایش برای جلوگیری از خصومت ایران در حال شکست خوردن است و این نظامیان آمریکایی هستند که نهایت فداکاری را می‌کنند.

او هم‌چنین با اشاره به مصوبه دو حزبی اخیرمجلس نمایندگان آمریکا درباره محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ گفت که این طرح «به وضوح بیان می‌کند که از جنگی غیرضروری با ایران حمایت نمی‌کند».

بر اساس این گزارش، اظهارات مندز در پی این مطرح می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه  هفته گذشته توانست با ۲۲۳ رای موافق در مقابل ۱۸۸ رای مخالف طرح کاهش اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران را به تصویب برساند.

طبق این طرح دونالد ترامپ دیگر قادر نخواهد بود از نیروهای مسلح برای هرگونه اقدام نظامی علیه ایران استفاده کند.

کاخ سفید پیشتر تصریح کرده بود که در صورت تصویب این طرح، دونالد ترامپ آن را وتو خواهد کرد.


انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.