با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در سراسر جهان، شماری از مقامات کشورهای مختلف نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

کدام مقامات خارجی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ویروس کووید ۱۹ که نوع جدیدی از ویروس کروناست، در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون، تقریبا در سرتاسر کره زمین منتشر شده و بنا بر آمارهای رسمی تا به امروز در بیش از ۱۱۵ کشور و قلمرو شیوع یافته است.

تعداد مبتلایان به «کووید ۱۹» تا به این لحظه ۱۴۵۸۷۰ نفر اعلام شده است که ۵۴۳۸ نفر از آن‌ها جان باختند و ۷۲۵۵۳ نفر بهبود یافته‌اند.

ابتلای مقامات فرانسوی به ویروس کرونا

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

در فرانسه که بیش از ۱۲۰۰ مورد ابتلای به ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است طبق بیانیه وزارت فرهنگ این کشور «فرانک رایستر» وزیر فرهنگ فرانسه، به ویروس کرونا جدید (کووید-۱۹) آلوده شده، اما وضع جسمی وی خوب است.

همچنین ۷ نماینده پارلمان فرانسه که هفته گذشته در جلسات مجلس این کشور شرکت کرده بودند به کروناویروس مبتلا شده‌اند. گفته شده وزیر فرهنگ در این جلسات حضور داشته است.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرد «پاتریک استرزودا» رئیس‌دفتر رئیس جمهور فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده و نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شده است.

ابتلای مقامات برزیلی به کرونا

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

رسانه‌ها برزیلی در ابتدا ابتلای «فابیو واجناگارتن» وزیر ارتباطات دولت این کشور را اعلام کردند که با توجه به سفری که هفته اخیر این وزیر همراه با ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل به آمریکا داشت، تردیدهای فراوانی درباره ابتلای رئیس جمهور به این ویروس در افکار عمومی برزیل مطرح شد.

به گفته یکی از روزنامه‌های برزیل، بولسونارو به دلیل ترس از آلوده شدن به ویروس کرونا مدت‌ها تحت نظارت‌های پزشکی قرار رفته بود.

با وجود اینکه برخی رسانه‌ها از جمله روزنامه اودیا (O dia) چاپ ریودوژانیرو گزارش داده بودند که رئیس جمهور برزیل به ویروس کرونا مبتلا شده است و آزمایش‌های مربوط تست ویروس کرونای وی مثبت نیز اعلام شد، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل، دیروز (جمعه) اعلام کرد که به ویروس جدید کرونا مبتلا نشده است.

گمانه زنی‌ها درباره احتمال ابتلای دونالد ترامپ به کرونا

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

نکته قابل تامل در هفته گذشته دیدار رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات برزیل در راس هیئتی به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و مایک پنس، معاونش و شماری از دستیارانش است.

تصویری منتشر شده از واگارتن وجود دارد که وی در کنار ترامپ ایستاده است.

ترامپ هفته گذشته در اقامتگاه شخصی‌اش در میامی میزبان رئیس‌جمهور برزیل بود و استقبال گرمی از او کرد.

در حالی که ترامپ تحت فشارها اعلام کرد به زودی تست کرونا می‌دهد، سین کونلی، پزشک کاخ سفید امروز (شنبه) اعلام کرد رئیس جمهور پس از ملاقات با افراد مبتلا به کووید-۱۹ نیازی به آزمایش کرونا و یا قرنطینه ندارد.

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

از سوی دیگر؛ ایوانکا ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید پس از دیدار هفته گذشته خود با یک وزیر استرالیایی که جواب آزمایش کرونای او مثبت اعلام شده است، روز گذشته خود را قرنطینه خانگی کرد.

«پیتر داتن» وزیر کشور استرالیا، روز جمعه اعلام کرد که با گلودرد و تب از خواب بیدار شده و به همین دلیل به بیمارستان برای آزمایش رفته است. پس از انجام آزمایش، مشخص شد که وی به ویروس کووید-۱۹ (ویروس جدید کرونا) مبتلاست.

در تاریخ ۵ مارس، عکاسان خبری تصویری را منتشر کردند که وزیر کشور استرالیا را در کنار ایوانکار ترامپ، دختر رئیس جمهور آمریکا- که سمت مشاور در دولت پدرش را نیز داراست- نشان می‌داد.


ابتلای خاویر سولانا به کرونا پس از سفر به اسپانیا

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دبیرکل اسبق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش کرونا، در بیمارستان بستری شده است، اما حال او رو به بهبود است و تحت نظر قرار دارد.

سولانا روز دوشنبه هفته گذشته در مراسمی با حضور «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه اسپانیا، شرکت کرده بود.

ابتلای معاون وزیر بهداشت انگلیس

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

نادین دوریس، معاون وزیر بهداشت انگلیس از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد نتیجه آزمایش کرونای او مثبت بوده و به محض اطلاع از مبتلا شدن به کرونا، با رعایت نکات بهداشتی خود را در خانه قرنطینه کرده است.

احتمال ابتلای نخست‌وزیر کانادا

کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

دفتر نخست‌وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ علائمی از مبتلا شدن جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور، به کرونا در وی ظاهر نشده است و تنها از بیم ابتلای احتمالی به «کرونا» به مدت دو هفته به قرنطینه رفته است.

رسانه‌های کانادا گزارش دادند تست کرونای صوفیا ترودو، همسر جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا مثبت اعلام شده است.

منفی شدن آزمایش پاپ


کدام مقامات جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند؟

آزمایش کرونای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، که چند روز پیش علائم سرماخوردگی داشت و برای نخستین بار از زمانی که به این سمت برگزیده شده است، دیدارهای عمومی خود را لغو کرده بود، منفی اعلام شد.

روزنامه ایتالیایی «ال مساگرو» با گزارش این خبر نوشت ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان، از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده است.

رهبر ۸۳ ساله کاتولیک‌های جهان قرار بود چندی پیش با مقامات ارشد واتیکان در کلیسای جنوب روم دیدار داشته باشد؛ اما چند ساعت مانده به این دیدار در اطلاعیه غافلگیرانه اعلام کرد از محل اقامت خود در واتیکان این دیدار را پیگیری خواهد کرد. پاپ سال‌ها پیش پس از ابتلا به یک بیماری، بخشی از ریه خود را از دست داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.