شهردار مشهد گفت: بهتر است شهروندان در حساس‌ترین هفته پیش رو در خصوص شیوع کرونا قرنطینه خانگی را پیش گیرند و با این کار بخشی از بار تصمیم نگرفتن حاکمیت در این باره را بر دوش بگیرند.

گلایه تند شهردار مشهد به تعلل مسوولان عالی درباره قرنطینه شهر

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلایی با حضور در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، با تاکید بر لزوم قرنطینه خانگی شهروندان مشهدی اظهار کرد: مردم این شهر از طریق قرنطینه خانگی می‌توانند بیشترین کمک را در کاهش شیوع ویروس کرونا داشته باشند.

شهردار مشهد تاکید کرد: برای کاهش شیوع ویروس کرونا، باید ترددها و فعالیت‌های غیراجرایی را به حداقل برسانیم و با رساندن درخواست مردم به تصمیم گیران در حاکمیت، از این بحران در هفته جاری به عنوان مهم‌ترین هفته برای شهروندان مشهد عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اعضای این شورا با توجه به نفوذ در بدنه اجتماع باید مردم را به این امر تشویق کرده و بخشی از بار حاکمیت در این زمینه را برعهده بگیرند، گفت: جامعه پزشکی طی روزهای اخیر در نامه‌ای به استاندار خراسان رضوی نسبت به وضعیت فعلی هشدار داده‌اند.

۷ خواسته مهم جامعه پزشکی از استاندار خراسان رضوی برای مهار کرونا

کلایی با اشاره به بخشی از این نامه، ادامه داد: در این نامه بیان شده ظرفیت بهداشتی و پزشکی رو به اشباع است و چاره‌ای جز استفاده از بیمارستان‌های صحرایی نداریم، چنانچه اقدام قاطع در ممنوعیت تردد صورت نگیرد شاهد افزایش نرخ مرگ و میر خواهیم بود و سفرهای نوروزی وضعیت را حادتر خواهد کرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه اعضای جامعه پزشکی استان در این نامه خواستار افزایش آگاهی‌ بخشی عمومی به مردم، کنترل جدی رفت و آمد، کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی مشهد، تعطیلی تمامی مراکز تفریحی، آرایشگاه‌ها و فروشگاه ها، جلوگیری از درج آگهی اجاره سوئیت آپارتمان در ایام تعطیل، تعطیلی یا فعالیت حداقلی ادارات و جلوگیری از ایجاد تجمع و ازدحام جمعیت شده‌اند، بر حمایت از این خواسته های جامعه پزشکی توسط مدیریت شهری تاکید کرد.

وی افزود: در این راستا دورکاری ۱۰۰ درصدی در بخش‌های غیر اجرایی شهرداری مشهد از روز دوشنبه با موافقت شورای شهر عملیاتی می‌شود.

کلایی تصریح کرد: بهتر است شهروندان در حساس‌ترین هفته پیش رو در خصوص شیوع کرونا قرنطینه خانگی را پیش گیرند و با این کار بخشی از بار تصمیم نگرفتن حاکمیت در این باره را بر دوش بگیرند.

رشد ۳۵ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری مشهد نسبت به مصوب سال قبل

در ادامه این جلسه علنی، رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن قرائت لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال آتی رقم ۱۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به بودجه مصوب سال ۹۸ با رقم ۹ هزار و ۹۰ میلیارد تومان، رشد ۳۵ درصدی داشته است.

بتول گندمی خاطرنشان کرد: البته بودجه مصوب سال ۹۸، در اصلاح به عدد ۱۳ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد و حاکی از تلاش و جدیت قابل ‌ تقدیر مدیران شهرداری در پیگیری وصول مطالبات بوده است.

وی دلیل کاهش رقم لایحه بودجه ۹۹ نسبت به رقم نهایی بودجه ۹۸ را چشم‌انداز مبهم فرصت‌های وصول مطالبات شهرداری از دولت در سال آتی دانست و گفت: شرایط مبهم «پسا کرونا» در تحقق درآمدها از نکات مهم بوده است، به‌هرحال امیدواریم در زمان اصلاح بودجه ۹۹ نیز رشد مناسبی را شاهد باشیم تا بتوانیم باقدرت بیشتری از شرایط سخت اقتصادی و بحران بیماری کرونا عبور کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در سال ۹۸ در حوزه مالی و اقتصادی تلاش خوبی داشته و توانسته حوزه‌های مالی خود را سامان دهد، ضمن اینکه اقدامات چشمگیری نیز در حوزه عمرانی به انجام رسانده است.

گندمی اظهار کرد: هزینه‌های جاری در آلبوم بودجه سال بعد، ۱۶ درصد افزایش داشته و در حوزه عمرانی نیز رشد ۲ درصدی را شاهد هستیم. هرچند در آلبوم اقتصادی ۱۲ درصد کاهش اعتبارات عمرانی به چشم می‌خورد و این بخش سرجمع ۶ درصد نسبت به رقم اصلاح بودجه ۹۸ کاهش داشته است.

وی در خصوص منابع بودجه ۹۹ شهرداری مشهد گفت: این بخش نسبت به اصلاح سال قبل، ۶ درصد کاهش داشته از مبلغ ۱۳۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال به عدد ۱۲۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد و ۳۷۳ میلیون ریال رسیده است.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: درآمدهای عمومی و کمک دولت نیز با ۴ درصد رشد به رقم ۵۷ هزار و ۵۳ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال بالغ شده است.

مهمترین مصوبات هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

امروز نمایندگان مردم در شورای شهر مشهد، در شرایط بحرانی و آژیر قرمز کرونا در این شهر، با حضور در صحن علنی شورا، روز پرکاری را تجربه کردند تا تصمیمات فوری و مهمی برای مدیریت شهری اتخاذ کنند.

تصویب اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی اقتصادی ناشی از کرونا با قید دو فوریت

اعضای شورای شهر با تصویب لایحه شهردار مشهد درباره اقدامات حمایتی به منظور کاهش پیامدهای اجتماعی اقتصادی ناشی از کرونا با قید دو فوریت، به شهرداری مشهد (ستاد، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته) اجازه داده دادند، به‌منظور کاهش پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از بیماری کرونا و مساعدت به شهروندان مشهد مقدس، نسبت به اجرای اقدامات حمایتی زیر برای اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی اقدام نکند:

۱- عوارض کسب و پیشه سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ از مودیان مشمول، دریافت نشود.

۲- اجاره بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹، برمبنای ۵۰% محاسبه و دریافت شود.

تبصره ۱- درخصوص قراردادهای اجاره به صورت اجاره ثابت و سهم درصد از فروش، مفاد این بند برای اجاره ثابت، لحاظ شود.

تبصره ۲- درخصوص قراردادهای اجاره به صورت سهم درصد از فروش و با کف تضمین شده، در دوره مورد حمایت نسبت به تعدیل ۵۰% مبلغ حداقل تضمین شده اقدام ‌شود.

۳- درخصوص قراردادهای اجاره فضاهای فرهنگی و تفریحی، سالن‌های ورزشی، بهره برداری از پیاده‌روها و فضاهای شهری، بازارهای سیار، فضاهای روباز و بوستان‌های شهری و سایر صنوف در صورتی که بنا به مصوبات ستاد استانی پیشگیری از کرونا، تعطیل باشند، در دوره تعطیلی مشمول پرداخت اجاره بها نیستند.

۴- درخصوص اجاره تابلوهای تبلیغاتی دراختیار شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی مشروط به اینکه کل بسته تبلیغاتی هر قرارداد را از تاریخ مصوبه برای اکران فرهنگی دراختیار شهرداری قرار دهند به مدت سه ماه به قرارداد بهره بردار اضافه شده و اجاره بهای سه ماهه مذکور بر مبنای مبالغ قید شده در قرارداد، در پایان قرارداد به شرط کفایت تضامین قرارداد، دریافت شود. درصورتیکه بهره برداران درخواست حفظ اکران بسته تبلیغاتی را داشته باشند، مشروط به ارائه ضمانت نامه بانکی معادل مبلغ اجاره سه ماه اول ۹۹ مبلغ اجاره مدت سه ماه مذکور، درانتهای قرارداد به شهرداری پرداخت شود. بدهکاری شرکت‌ها وکانون‌های تبلیغاتی طرف قرارداد با شهرداری(جاری) که سررسید شده، ازتاریخ سررسید بدهی به مدت ۴ ماه امهال شود.

۵- تشخیص شمول قراردادهای اجاره در دوره حمایتی با کمیسیون ماده ۱۴ شهرداری مشهد (کمیسیون عالی معاملات) خواهد بود.

۶- به بدهی‌های ساختمانی و غیرساختمانی تقسیط شده قبلی در صورت عدم وصول در موعد مقرر، تا اول تیرماه سال ۹۹ مهلت داده می‌شود. اعطای مهلت یاد شده مشمول محاسبه افزایش نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نمی‌شود و چک خوش حسابی بدهی یادشده به میزان مدت مذکور، محاسبه نخواهد شد.

۷- اعطای مهلت تا ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۹، برای بدهی‌های مرتبط با بهای خدمات صدور مجوز فعالیت (از قبیل حمل بار، تاکسیرانی) که توسط شهرداری مشهد (ستاد، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته) صادر می‌شود و دریافت ۵۰ درصد بهای یاد شده برای سه ماهه مذکور.

۸-کلیه تاکسی های شهری اعم از خطوط، بیسیم و گردشی از ابتدای اسفند ۱۳۹۸ تا انتهای خرداد ماه سال ۱۳۹۹ از پرداخت آبونمان به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی معاف هستند؛ جبران درآمد حاصله از آبونمان شرکت‌های بخش خصوصی طرف قرارداد سازمان مذکور در مدت یادشده به عهده شهرداری خواهد بود.

۹- به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز برای تداوم فعالیت ناوگان بخش خصوصی اتوبوسرانی، نسبت به پرداخت علی الحساب مابه التفاوت بهای خدمات شرکت‌های بخش خصوصی بر مبنای تعداد ناوگان فعال و بر اساس تراکنش‌های ماه‌های مشابه سال قبل و با لحاظ نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران از تاریخ اول اسفند ۹۸ تا اعلام وضعیت عادی از سوی مراجع ذی‌ربط اقدام شود.

۱۰- به شهرداری مشهد(سازمان اتوبوسرانی) اجازه داده می‌شود تسویه بدهی‌های شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد ناشی از تامین مالی پرداخت حقوق و مزایای انتهای سال ۱۳۹۸و علی الحساب هزینه‌های ضروری و نیز اقساط تسهیلات واگذاری ناوگان را تا انتهای خرداد ماه سال ۱۳۹۹ به تعویق بیاندازد.

۱۱- در راستای حمایت از کارکنان و کارگران شاغل در شهرداری مشهد نسبت به ارائه کمک هزینه حمایتی از محل اعتبارات هزینه‌ای سال ۱۳۹۸ و تا میزان آمار مورد تایید معاون مالی و پشتیبانی و با هماهنگی شورا اقدام کند.

تصویب طرح دو فوریتی محدودیت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی

اعضای شورای شهر مشهد، امروز در هشتاد و هفتمین جلسه علنی، با تعطیلی فعالیت مترو از فردا ۲۵ اسفند ماه تا ۵ فروردین ماه ۹۹ موافقت کردند.

همچنین سرویس‌دهی اتوبوس نیز از دوشنبه تا چهارشنبه در ساعت‌های ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ و بعدازظهر ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ بوده و از ۲۹ اسفند تا ۵ فروردین تعطیل است.

تصمیم گیری در خصوص تعطیلی تمامی خطوط مترو و اتوبوس از ۶ تا ۱۷ فروردین ۹۹ به شهردار مشهد مقدس تفویض شد.

همچنین بر اساس این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است نسبت به انجام تمهیدات لازم با هماهنگی سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای و مراجع قانونی ذی‌ربط نسبت به انجام موارد زیر اقدام کند:

۱) محدود نمودن تردد سفرهای برون شهری از مبداء مشهد به سایر شهرها به عنوان مثال ساعت حرکت و حداقل ظرفیت (۵درصد)

۲)هماهنگی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص محدود نمودن حرکت اتوبوس‌ها به مقصد مشهد

۳)قطع فروش بلیت حضوری در پایانه‌های و ارائه خدمات صرفاً به صورت اینترنتی و کیوسک‌های خرید.

تصویب واگذاری یک قطعه زمین به منظور احداث فضای فرهنگی، موسسه فرهنگی هنری «خردسرای فردوسی»

این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داد، به‌منظور احداث بنا برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، یک قطعه زمین با کاربری مصوب آموزشی از اراضی الهیه واقع در بلوار نقویه، حدفاصل نقویه ۲ و ۴، با حفظ مالکیت شهرداری، به موسسه فرهنگی هنری «خرد سرای فردوسی» در قالب قرارداد حق انتفاع رایگان ۹۹ ساله و با رعایت بندهایی واگذار کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.