محمدمهدی زاهدی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: احتمالا بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و کنکور در سال ۹۹ به تعویق می‌افتد تا از سلامت فرزندان اطمینان حاصل کنیم.

احتمال تعویق بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال ۹۹

قدس آنلاین: محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره احتمال به تعویق افتادن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال ۹۹ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا که مشخص نیست چه زمانی به نابودی کامل آن سوق پیدا خواهیم کرد و اثری از آن در کشورمان نباشد تا بتوانیم کلاس‌های مدارس و دانشگاه‌ها را بازگشایی کنیم این احتمال وجود دارد که مدارس بعد از عید نوروز بلافاصله بازگشایی نشوند.

وی افزود: تا زمانی که اطمینان خاطر پیدا نکنیم که ویروس کرونا در کشورمان از بین رفته است نمی‌توانیم فرزندان این کشورمان را به مدارس و دانشگاه‌ها بفرستیم. چرا که احتمال بروز اسیب برای آنها وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: کمی باید صبر کنیم تا وضعیت ویروس کرونا را در کشورمان مشاهده کنیم. البته بحث به تاخیر افتادن کنکور را باید با مسئولین مربوطه به ویژه با اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو در کشور به بحث بگذاریم.

زاهدی خاطرنشان کرد: چون موضوع کنکور طبق قانون در زمره وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو است، به این دلیل که احتمال دارد مدارس بعد از عید نوروز به موقع بازگشایی نشود یقینا برخی امتحانات نهایی دوره دوم دبیرستان به ناچار به تاخیر خواهد افتاد و معنایش آن است که باید برگزاری کنکور هم به تعویق بیفتد.

وی گفت: از هم اکنون نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم که زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و تعیین تکلیف زمان برگزاری کنکور در سال آینده چگونه است و به همین دلیل باید تا فروردین ماه کمی صبر کنیم تا اوضاع ویروس کرونا و میزان شیوع آن را در کشور مشاهده کنیم. و بر همین اساس اگر لازم به تعیین تکلیف در این باره باشد حتما در روزهای ابتدایی فروردین تصمیم‌گیری در این باره صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: چون زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و زمان برگزاری کنکور موضوعی ملی است که می‌تواند تاثیرات زیادی را بر خانواده‌ها داشته باشد باید زمان بازگشایی و برگزاری آن با کمی تعقل بیشتر تصمیم‌گیر کرد چرا که این تصمیم ملی است و باید با مشورت و خرد جمعی باشد. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.