نخست وزیر ژاپن گفته است نیازی به اعلام وضعیت اضطراری به دلیل شیوع کرونا ویروس نیست.

نخست وزیر ژاپن: اعلام وضع اضطراری کرونا در این کشور ضروری نیست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن امروز شنبه اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در مرحله‌ای نیست که دولت را مجبور به اعلام وضع اضطراری کند.

آبه در یک کنفرانس خبری در توکیو اظهار داشت کارشناسان امور بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده اند که ژاپن شاهد افزایش انفجاری مبتلایان کرونا ویروس نبوده است؛ بنابراین اعلام وضع اضطراری در این کشور ضروری نیست.

بر این اساس، ۱۴۲۳ ژاپنی که ۶۹۷ تن آن‌ها در کشتی دایموند پرینسس بودند به کرونا مبتلا شده اند همچنین ۲۸ تن در از جمله ۷ نفر از مسافران ژاپنی این کشتی،  بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

در دسامبر سال گذشته میلادی مقامات چین از شیوع نوع جدید و مقاومی از ویروس‌های کرونای ذات الریه در شهر ووهان استان هوبئی این کشور خبر دادند که به سرعت گسترش یافت. بیماری کووید ۱۹ که ویروس کرونا عامل آن است از آن زمان تاکنون، تقریبا در سرتاسر کره زمین منتشر شده و بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت در ۱۱۴ کشور شیوع یافته است.

براساس آخرین آمار، ۱۴۶ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند، ۵۴۴۵ نفر فوت کرده اند و بیش از ۷۰ هزار نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.