اهواز- درحالی‌که بیماری کرونا هم چون کابوسی بر زندگی مردم خوزستان سایه انداخته است و تاکنون جان ۳۰ نفراز شهروندان را گرفته اما نکته عجیبی که در این میان خودنمایی می‌کند این است که آمار جان‌باختگان ناشی از مصرف الکل از بیماری کرونا در خوزستان سبقت‌گرفته و جان ۴۸ نفر از شهروندان را ستانده است!

آمار جان‌باختگان الکل درخواستان از کرونا سبقت گرفت

قدس آنلاین-گروه استان ها: از زمانی که پای کرونا به ایران باز شد شایعات نیز مجالی برای رخنه بیشتر پیدا کرد و هرروز مطلب جدیدی به نقل از فلان دکتر یا پروفسور در فضاهای مجازی بارگذاری می‌شد و افرادی نیز غیرآگاهانه این مطالب را بازنشر می‌دهند و شایعه به همین راحتی باورپذیر می‌شود.

معلوم نیست شایعه پیشگیری از کرونا با خوردن الکل‌های موجود از کجا پیدا شد اما هرچه بوده جیب سودجویان به قیمت اتمام زندگی افرادی پرشده که اکنون خانواده  داغدار آن‌ها نمی‌توانند از ترس کرونا حتی یک مراسم کوچک ترحیم برایشان برگزار کنند.

۵۹۴ نفر مسموم شدند

در همین رابطه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بابیان اینکه مراجعات ناشی از مسمومیت الکل تقلبی به مراکز درمانی استان هنوز ادامه دارد بیان کرد: در هفته گذشته ۵۹۴ مورد براثر مسمومیت ناشی از مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی مراجعه کردند که متأسفانه از این تعداد، ٤٨  نفر جان خود را از دست دادند.

علی احسان پور میانگین سنی افراد مسموم را ۳۴ سال اعلام کرد و گفت: کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آن‌ها  ۷۲ ساله  است.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر تأثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان افزود: از مردم خواهش می‌کنیم به‌هیچ‌وجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیچ‌گونه اثری درروند درمان کرونا ندارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان مراجعه به دلیل مسمومیت الکل در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش‌شده است افزود: تنها در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های استان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل مراجعه داشتند.

خطر مشروبات الکلی هنوز وجود دارد

مسمومیت افزون بر ۵۰۰ تن از شهروندان و جان باختن ۴۸ تن از آن‌ها موجب شد تا دادستان اهواز به‌عنوان مدعی‌العموم شناسایی و دستگیری عوامل تهیه و توزیع مشروبات دست‌ساز تقلبی را در دستور کار ویژه و در فوریت رسیدگی قرار دهد.

گفتنی است همین موضوع موجب شد تا ۲۷ نفر از افراد دخیل در این پرونده با دستور قضایی شناسایی و دستگیر شوند.

معاون دادستان اهواز بابیان اینکه تاکنون ۲۷ نفر در زمینه تهیه و توزیع این الکل‌های سمی بازداشت شدند بیان کرد: هم چنین در این راستا از توزیع حدود ۳۰ هزار لیتر الکل سمی در بازار جلوگیری شده است.

علی بیرانوند نسبت به سمی بودن الکل‌های دست سازی که در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد، هشدار داد و افزود: این الکل سمی و به‌شدت کشنده است و متأسفانه تاکنون باعث مرگ ۴۸ نفر و مراجعه بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های استان  شده است.

وی با اشاره به این موضوع که خطر مشروبات الکلی تقلبی سمی هنوز در اهواز رفع نشده و خانواده‌ها باید مراقبت کنند تا فرزندانشان به‌هیچ‌وجه از این مشروبات استفاده نکنندیادآور شد: معلوم نیست چقدر از این الکل‌ها در بازار توزیع‌شده است اما آمار مراجعه به بیمارستان نشان می‌دهد برخی افراد بی‌اعتنا به هشدارها همچنان از این الکل‌ها مصرف می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.